Winter Wetsuit Decathlon?

Alle vragen, opmerkingen, reviews over al het overige materiaal of over materiaal in het algemeen
Plaats reactie
Bericht
Auteur
flyingvet
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

Winter Wetsuit Decathlon?

#1 Bericht door flyingvet » za nov 26, 2016 11:17 am

Iemand die ervaring heeft met het hooded wetsuit van decathlon, model switch 900 5/4?

http://nl.decathlon.be/wetsuit-switch-9 ... 58123.html

Prijs is zeer aantrekkelijk, maar is het een goed pak voor temperaturen onder de 10 graden?

Welke andere pakken onder de 350 euro zijn aan te bevelen?

grz
Slalom - F2 SX Racing 69 powered by NP V8
Wave - Fanatic Freewave 96 & Angulo chango 82 powered by Hotsails Maui Smack and Fire

Twinmaker
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Persoonlijke GPS pagina: http://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=us ... s&uid=3816

Re: Winter Wetsuit Decathlon?

#2 Bericht door Twinmaker » zo nov 27, 2016 10:37 am

Geen ervaring mee maar ik denk dat je gemakkelijk iets kan vinden in een degelijke shop dat beter is en onder de 350€.
Online kopen zou ik persoonlijk niet doen omdat je zo'n pak toch best eerst past.
Google eens wat shops in Scheveningen bvb.
Veel surfshops daar met mooie spullen dus ook veel keuze.
Zeker een zaterdag-tripje waard ;-)
The Only Thing We Have to Fear Is Fear Itself

tao007
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#3 Bericht door tao007 » do dec 01, 2016 1:17 pm

Passen is de boodschap.

Let ook op met "surf" pakken, dat zijn vaak geen "windsurf" pakken. De onderarmen spannen vaak wat aanleiding geeft tot krampen bij windsurfen.

De Pacific Board Shop in Mechelen geeft eerlijk advies. Een degelijk O'Neill Psycho "windsurf" winterpak heb je beneden de 350 Euro.

bakeljauw
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#4 Bericht door bakeljauw » wo dec 28, 2016 5:49 pm

Er staat een test van winter wetsuits in de planche magazine van deze maand. Ook een van de decathlon wetsuits is er in besproken
geeft misschien een idee van de kwaliteit
JP Supersport 126 - Goya Custom Quad 92l - Tushingham 7.0m - NP Combat 5.6m - Gun Sails Transwave 4.7

world.honda.com
www.honda-engines-eu.com
www.honda.com

JanS
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker
Persoonlijke GPS pagina: NVT

#5 Bericht door JanS » di jan 03, 2017 5:34 pm

Ik was zelf ook op zoek naar een nieuw winterpak.
Een kennis aan de waterkant had net een droogpak gekocht voor de winter en is daar heel tevreden over.
Er zijn niet zoveel windsurfers die dit gebruiken maar degene die het hebben zijn er over het algemeen wel enthousiast over.

Ik heb er zelf ook even naar gezocht en ben uiteindelijk gegaan voor een drysuit van Prolimit voor 199€..
Aangekocht in webshop bij Kater Funsport. Eerst even gebeld om de maat te kunnen bepalen.
Er is me ook verzekerd dat ik het pak kan terugsturen en mijn geld terugkrijg indien maat niet oké is.
Zie:http://www.kater.nl/waterwear/drysuits/

Daarnaast kan ik je nog meegeven dat de aankoop van een winterpak ook wel eens voordelig kan zijn op de BOOT-beurs in Düsseldorf eind deze maand.
Alle wetsuits die ik de laatste 7 jaar heb gekocht komen van daar en steeds aan zeer goede prijzen.
Als je tevreden bent met een pak dat enkele jaren overjaars is maar toch nieuw vind je daar zeker iets betaalbaars.

Succes met je zoektocht!

Jan

JanS
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker
Persoonlijke GPS pagina: NVT

#6 Bericht door JanS » vr jan 06, 2017 8:19 pm

Allen,

Deze morgen kwam het pakketje van Kater Funsport binnen.
Ondertussen heb ik alles eens aangepast om te zien of de maten goed zijn.
Enerzijds dus die drysuit van Prolimit, daarnaast nog winterschoenen van Prolimit.
Beide zijn goed qua maat.

De drysuit ziet er heel goed uit. Onderaan sluit die heel goed aan zoals een gewoon pak dat de juiste maat heeft.
Bovenaan is het pak losser en is er dus wat ruimte om er iets warms onder aan te trekken.
Van zodra ik het pak heb kunnen testen zal ik hier nog eens mijn bevindingen doorgeven.

Jan

Plaats reactie