Geen BROUWERSEILAND

Hier kan je fuiven, wedstrijden, evenementen, beursen, uitstappen, ... aankondigen.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
leovandermaas
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

Geen BROUWERSEILAND

#1 Bericht door leovandermaas » di apr 30, 2019 11:16 am

Vandaag was de uitspraak van de Raad van State en die is zeer gunstig voor de windsurfers uitgevallen. Voorlopig mag brouwerseiland niet gebouwd worden op grond van een aantal onvolkomenheden en het belangrijkste het niet voldoen aan de wensen van de windsurfers, een goede compensatie en te hoog bouwen, plus het verpesten van een natuurgebied, vogels ligplaatsen en het verstoren van de rust voor de zeehonden. Dit alles te samen buiten het inpikken van ,4 hectare natura 2000 gebied is de druppel die de emmer van de geldwolven deed overlopen. Boskalis en Zeelenberg hebben iets recht te zetten nu zij eindelijk door de rechtstaat op hun fouten zijn gewezen. vanaf 2009 loopt dit project en door ieders inzet hebben wij het al 4 jaar uit kunnen stellen. Hopelijk is deze uitspraak die voorlopig is, de doodsteek voor dit achterlijke project dat alleen voor rijke Europeanen gebouwd zou worden. Ik wens iedereen een prachtig windsurf seizoen en wil ook iedereen bedanken die zijn steentje heeft bijgedragen tegen dit absurde plan. leo.

B 52
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Geen BROUWERSEILAND

#2 Bericht door B 52 » di apr 30, 2019 8:20 pm

hartelijk dank Leo voor deze update
ik wil dan ook iedereen die zich aktef heeft ingezet van harte bedanken en ik denk dat ik voor veel andere Belgische surfers mag spreken.

We hebben misschien nog niet de oorlog gewonnen, maar al wel een behoorlije veldslag :proost:
De toekomst zal het uitwijzen.

Ik wacht nu het bochtenwerk af van de politieke partijen die dit project gesteund hebben. :mrgreen:

nogmaals, hartelijk dank :proost: :proost:
www.patvanhoof.com

leovandermaas
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#3 Bericht door leovandermaas » wo mei 01, 2019 9:09 am

Mocht men toch weer gaan proberen dit stomme project te realiseren dan heeft men ten eerste te maken met de nieuwe kustvisie plus de gehele procedure moet wederom gevolgd worden. Nieuw windonderzoek, lagere bebouwing, tekeningen moeten worden aangepast en nog veel meer van deze troep. of de project ontwikkelaar en Boskalis zich dat zullun permitteren is een groot vraagteken. alleen kan je nu al merken uit de mond van de wethouder van de LSD die volgens mij geen eigen mening heeft dat het jammer is want op Schouwen zat men op zo een project te wachten. Kijk je als neutrale toeschouwer naar plan West dan zie dat de Horeca al weer failliet is en de huur appartementen te koop staan omdat de verhuur niet loopt en dat de vakantie woningen mondjes maat bezet zijn. Rijken komen alleen bij mooi weer en zo een locatie uniek in Europa qua wind en ligging ga je niet opofferen voor vakantie woningen die af en toe bezet zijn. Plus het windsurfcentrum dat ook voor banen zorgt zou een enorme opdoffer krijgen als het object was gerealiseerd. Laat de gemeente maar tot de conclusie komen dat vol, vol is en de oude zooi op moet knappen om aan de nieuwe standaard van de toerist te voldoen en laat de windsurfers met rust.

JP-T1surfer
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker

#4 Bericht door JP-T1surfer » wo mei 01, 2019 10:08 am

B 52 schreef:
di apr 30, 2019 8:20 pm
hartelijk dank Leo voor deze update
ik wil dan ook iedereen die zich aktef heeft ingezet van harte bedanken en ik denk dat ik voor veel andere Belgische surfers mag spreken.
We hebben misschien nog niet de oorlog gewonnen, maar al wel een behoorlijke veldslag :proost:
De toekomst zal het uitwijzen.
Ik wacht nu het bochtenwerk af van de politieke partijen die dit project gesteund hebben. :mrgreen:
nogmaals, hartelijk dank :proost: :proost:
Inderdaad Pat, en ik ben één van die Belgische surfers.
boards: Fanatic-T1
sails: Neil Pryde-Attitude Sails
sponsor(s): geen

leovandermaas
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#5 Bericht door leovandermaas » za mei 04, 2019 9:40 am

Het laatste nieuws is dat brouwerseiland er nooit meer zal komen. Dus windsurfers en toeristen de grevelingen is voor jullie openbaar toegankelijk zonder ook maar iets te betalen. de project ontwikkelaar en Boskalis zijn hun wonden aan het likken en ik hoop dat ze dat heel lang doen.

bardaf
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#6 Bericht door bardaf » vr mei 10, 2019 6:24 pm

Ik ben nu meer kitesurfer dan windsurfer, maar toch zo blij voor u, voor de zeehonden, voor de vogels en voor het behoud van de openbare natuur...
Bardaf
1200 Brussel

JP-T1surfer
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker

#7 Bericht door JP-T1surfer » vr mei 10, 2019 9:35 pm

https://forum.windsurfing.nl/viewtopic. ... 2#p7429152

door Mark » vr mei 10, 2019 10:00 am

Nog meer goed nieuws. Na het eerdere bericht dat de politiek tegen is hebben ze dit omgezet in een motie welke aangenomen is!
Hiermee is de kans dat Brouwerseiland doorgaat nihil.

Brouwerseiland definitief afgeschoten door gemeenteraad

De gemeenteraad van Schouwen-Duiveland heeft de politieke steun voor het luxe huisjespark Brouwerseiland definitief ingetrokken. Een motie met deze strekking die werd ingediend door de coalitiepartijen is donderdagavond aangenomen. Hiermee is de kans dat Brouwerseiland ooit nog doorgaat nihil.

Lees meer: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/112 ... meenteraad
boards: Fanatic-T1
sails: Neil Pryde-Attitude Sails
sponsor(s): geen

Plaats reactie