Long-distance ranking België

Bespreek hier alles over Formula, Freeride, slalom en Speed.
Bericht
Auteur
mistral4u
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

Re: Long-distance ranking België

#46 Bericht door mistral4u » do jul 27, 2017 3:07 pm

Bonjour à tous et toutes,

le samedi 24, après mes 205km de route pour arriver à Zonnemaire, comme d'habitude, je suis allé voir les tailles de voiles qui étaient gréées au bord du spot.
C'est à ce moment que j'ai vu Dennis sortir de l'eau, bien plus frais que moi que lorsque je navigue tout juste 2 heures en m'arrêtant tous les 2 bords !!!

J'ai entendu 2 personnes le féliciter, mais comme je ne comprends pas bien le néerlandais, je ne savais pas vraiment pour quelle performance.
C'est en voyant la bouteille de champagne que je me suis dit qu'il y avait une grosse performance et c'est Dirk H ou Pat E (je ne sais plus...) qui m'a dit la distance parcourue.

En lisant ce forum, je trouve un peu dommage que la discussion soit plus axée sur les classements que sur la performance réalisée par Dennis et les félicitations qu'il mérite.

Là je reviens de vacances et je voudrais donc simplement féliciter tous ceux qui repoussent ainsi leurs limites en parcourant autant de kilomètres en planche à voile.

Et donc, un très grand bravo à Dennis pour ce record !!!
Big applaus en proficiat !!!

Roland

Hallo iedereen,

Zaterdag 24 juni, na mijn reizen 205km om naar Zonnemaire te komen, zoals gewoonlijk, ik ging naar de maten van opgetuigd zeilen te zien.
Dat is toen ik uit het water zag Dennis, meel "cool" dan mij als ik zeil op slechts 2 uur, stoppen al de 2 runs !!!

Ik hoorde twee mensen om hem te feliciteren, maar ik wist niet echt waarom want ik begrijp niet goed Nederlands.
Het is door het zien van de fles champagne dat ik dacht dat er was een geweldige prestatie en het is Dirk H of Pat E (ik heb vergeten...) die mij later de afstand verteld.

Door het lezen van dit forum, ik vind het jammer dat de discussie is meer gericht op rankings dan het prestatie uitgevoerd door Dennis en lof die het verdient.

Hier kom ik terug van vakantie, dus ik wil graag iedereen feliciteren voor zoveel kilometers in windsurfen.

En dus een groot applaus en dikke proficiat aan Dennis voor dit record !!!

Roland

:proost:

* Ik hoop dat de vertaling begrijpelijk is... :mrgreen:

Dennis Bel-19
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker
Persoonlijke GPS pagina: https://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=u ... t&uid=2825
Contacteer:

#47 Bericht door Dennis Bel-19 » do jul 27, 2017 4:52 pm

Merci beaucoup Roland, c'est gentil!

A demain, Zonnemaire?
Sails : Neilpryde
Fins : Select

http://www.neilpryde.com
http://www.pacific-boardshop.com
http://www.select-hydrofoils.com/en/
http://www.unifiber.net/2015/

coach koen
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#48 Bericht door coach koen » do jul 27, 2017 4:53 pm

.
Laatst gewijzigd door coach koen op zo aug 20, 2017 4:11 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
formula starboard 2001
fanatic falcon 124 - 122 - 89 - 80 - speed - W44
Gunsails full range
Accid88 / Accid74 / Arrowssails Impact full range

ahd-surfer
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker

#49 Bericht door ahd-surfer » do jul 27, 2017 5:46 pm

Amai, van een uitdaging gesproken :proost: Jacques is er met 522 km op 14 uur niet ver vanaf geweest, dus..... don't say it is not possible. In zijn relaas is te lezen dat hij nog 2 uur licht had om nog verder door te gaan toen hij het voor bekeken hield, dus ..... 615 km op 16 uur 8O :wink: Wie weet :wink: :!:
Draadje van Jacques zijn 522 km https://www.windsurfing.nl/index.php/co ... n-der-hout doe daar twee uurkes bij en maybe..... het zal heavy zijn.
SB Isonic Speed Special W44 ('10), RRD X-fire V4 122, V5 90 , V6 105, V7 114, RRD FSW v2 LTD 90/ Sails -, Loftsails Wavescape 4.3 (13) , Avanti Machine M4 - 5.6,6.3,7.0,.7.7 ('16) , Condor 9.0'14, Fenix ME 5.2 '15

Dennis Bel-19
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker
Persoonlijke GPS pagina: https://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=u ... t&uid=2825
Contacteer:

#50 Bericht door Dennis Bel-19 » do jul 27, 2017 9:18 pm

coach koen schreef: De surftime is exact dezelfde.17u-1uur rust eetpauzes(ontbijt 45' stops zeker 15')= 16uur surftime

ik nodig je uit om dan die afstand te varen binnen 1 dag,etmaal,ik geef je 500 euro als je hierin slaagt
Zoals ik al zei was mijn surftime 17u, inclusief pauzes. Heb 2 keer een lange pauze genomen van respectievelijk 20 en 45min, en ook nog enkele korte pauzes. Volgens mijn file 14:10:51 uur aan een snelheid van 10km/u of hoger gevaren.

De reden voor de grote afstand is volgens mij de ideale condities, en niet het feit dat ik 4u geslapen heb.
Respectievelijke uurtijden; 46,04 - 45,39 - 45,17 - 44,19 - 43,46 - 43,38 - 43,21 - 41,92 - 39,31 - 39,20 ...

Toont aan dat de omstandigheden echt heel goed waren.

Die uitdaging neem ik graag aan :D

Zal helaas wel voor volgend jaar zijn want moet nu heel de maand augustus studeren en vanaf september is het daglicht al een pak minder ...

Groetjes
Sails : Neilpryde
Fins : Select

http://www.neilpryde.com
http://www.pacific-boardshop.com
http://www.select-hydrofoils.com/en/
http://www.unifiber.net/2015/

coach koen
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#51 Bericht door coach koen » do jul 27, 2017 9:47 pm

.
Laatst gewijzigd door coach koen op zo aug 20, 2017 4:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
formula starboard 2001
Gunsails full range

mistral4u
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#52 Bericht door mistral4u » do jul 27, 2017 9:49 pm

Dennis Bel-19 schreef:Merci beaucoup Roland, c'est gentil!
A demain, Zonnemaire?
Malheureusement, mes vacances sont finies et je dois être au travail demain... :(

Den tom
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#53 Bericht door Den tom » ma jul 31, 2017 1:54 pm

Ik heb enkele weken gewacht maar wil hier toch graag mijn visie kwijt. Meer nog, denk dat dit de visie is van de meerderheid van de (speed)surfers !

Ik ben dus Tom De Pauw, inderdaad vader van Dennis en de slogan luidt dan “eigen kind schoon kind” maar dat is hier niet het geval ;-)

Dennis heeft op 23 juni 617 kilometers gesurft op 24u. Whaauw !
Dat is niet enkel een absoluut nationaal record, veel meer nog, dat is de 2e beste prestatie op deze discipline wereldwijd. Amaai !

Toen Dennis Klaaijsen wereldrecordhouder afstand werd stond Holland op z’n kop.
Toen Twan Verseput wereldkampioen speed werd in Fuerte kwam hij op het NOS journaal.

En wat doen we dan als Dennis De Pauw vice-wereldkampioen afstand wordt ? Beetje kreften, meuzelen, neuten en semmelen op het surfforum en GPS-site over wanneer die 24u juist begonnen zijn of en of het wel de juiste files waren etc… HUU ?
Jullie moesten potvolkoffie super fier zijn dat een jonge Belg deze prestatie heeft behaald : de krant bellen, ballonnen oplaten, langskomen aan zijn deur met een fles champagne !!!

De speedscène in België is een wereld van 40- en 50-plussers. Eindelijk staan er enkele jongeren klaar als verjonging.
Vincent Valkenaers hoort bij de wereldtop voor topspeed !
Dennis De Pauw is een topper-allrouder op vele speeddisciplines, dat is bewezen !
Steven Van Broeckhoven is wereldkampioen op Freestyle-vlak !
Brecht Lampaert komt met reuzensprongen vooruit in de rankings !
En zo zijn er nog wel enkele …
Laat ons aub deze jeugd niet ontmoedigen en in twijfel brengen door hun prestaties te gaan beoordelen aan stomme ongeschreven regeltjes, hoe jammer toch ! Laat ons allemaal fier zijn en de jeugd aanmoedigen om onze favoriete sport (tot op wereldvlak ;-) in de kijker te zetten !

Dus doe me een plezier. Stop met dit topic te bevuilen. Liever nog, haal alle idiote commentaar hier terug weg. Laat Dennis in vette en grote letters aan top staan van deze ranking, hij heeft ervoor gewerkt en heeft het verdiend !

En aan alle 40- en 50-plussers (ook de dertigers ;-) laat het een stimulans zijn om ieder zijn kunnen verder op te krikken en grenzen te verleggen !
The Game Stays On ☺

See you soon on the water my friends.
www.oesterdam.be

JP-T1surfer
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker

#54 Bericht door JP-T1surfer » ma jul 31, 2017 9:24 pm

Ik heb enkele weken gewacht maar wil hier toch graag mijn visie kwijt. Meer nog, denk dat dit de visie is van de meerderheid van de (speed)surfers !

Dennis heeft op 23 juni 617 kilometers gesurft op 24u. Whaauw !
Dat is niet enkel een absoluut nationaal record, veel meer nog, dat is de 2e beste prestatie op deze discipline wereldwijd. Amaai !

Toen Dennis Klaaijsen wereldrecordhouder afstand werd stond Holland op z’n kop.
Toen Twan Verseput wereldkampioen speed werd in Fuerte kwam hij op het NOS journaal.

De speedscène in België is een wereld van 40- en 50-plussers. Eindelijk staan er enkele jongeren klaar als verjonging.
Vincent Valkenaers, Dennis De Pauw, Steven Van Broeckhoven, Brecht Lampaert. En zo zijn er nog wel enkele …

Laat ons aub deze jeugd niet ontmoedigen en in twijfel brengen door hun prestaties te gaan beoordelen aan stomme ongeschreven regeltjes, hoe jammer toch ! Laat ons allemaal fier zijn en de jeugd aanmoedigen om onze favoriete sport (tot op wereldvlak ;-) in de kijker te zetten !

Ik kan me enkel maar aansluiten bij de visie van Tom!

Inderdaad, want ook in andere windsurf-disciplines doen onze Belgische jongeren het erg goed (ik denk hierbij spontaan aan Thomas Broucke, Dieter Van der Eycken, Yentl Caers, Wouter Nuyts edm) en krijgen zij nmbm véél te weinig aanmoedigingen en/of aandacht in de pers en/of op de diverse surfforums.
boards: Fanatic-T1
sails: Neil Pryde-Attitude Sails
sponsor(s): geen

Marco B
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker
Contacteer:

#55 Bericht door Marco B » zo aug 06, 2017 8:06 am

Dit topic is werkelijk van een komisch nivo geworden. "iemand" wil schijnbaar graag bekend staan als "record"houder en dat ook etaleren, en de regels challengen met een uurtje hier minder rust, en een kilometertje daar meer.

En een ander vaart "gewoon" eventjes de 2e grootste afstand na Dennis Klaasen. Grote klasse.

Wees fier op elkaar. Wil je perse op het digitale podium staan, dan heeft Dennis de lat gelegd. Ga eroverheen, en je staat op nr 1. (BEL)
GA sails

ahd-surfer
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker

#56 Bericht door ahd-surfer » di aug 15, 2017 11:56 am

:clown:
SB Isonic Speed Special W44 ('10), RRD X-fire V4 122, V5 90 , V6 105, V7 114, RRD FSW v2 LTD 90/ Sails -, Loftsails Wavescape 4.3 (13) , Avanti Machine M4 - 5.6,6.3,7.0,.7.7 ('16) , Condor 9.0'14, Fenix ME 5.2 '15

coach koen
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

.

#57 Bericht door coach koen » wo aug 16, 2017 3:31 pm

.
Laatst gewijzigd door coach koen op zo aug 20, 2017 4:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
formula starboard 2001
Gunsails full range

Plaats reactie