gps-informatie

Bespreek hier alles over Formula, Freeride, slalom en Speed.
Bericht
Auteur
JurgenJ
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#121 Bericht door JurgenJ » vr mei 02, 2008 9:18 pm

dank u,

ik heb de aanpassingen doorgevoerd die je hier juist gepost hebt, het kan misschien nog nuttig zijn voor anderen ook deze instellingen.

Jeroen T
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#122 Bericht door Jeroen T » za mei 03, 2008 6:23 pm

Hmm... ik heb die log switch op "on-fix" staan.

http://mtbest.net/setting-up-navi-GT-11.htm schreef:
1. MEMORY CARD
a. LOG SWITCH should be ON-FIX. There is no point to log any data when there is no position fix.

[img]http://images.fotopic.net/yui89u.jpg[/img]

Pat@G
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker

#123 Bericht door Pat@G » za mei 03, 2008 9:50 pm

Jeroen T schreef:Hmm... ik heb die log switch op "on-fix" staan.

http://mtbest.net/setting-up-navi-GT-11.htm schreef:
1. MEMORY CARD
a. LOG SWITCH should be ON-FIX. There is no point to log any data when there is no position fix.

Dat is verouderde info!

In de handleiding van Herman Maes lees je op p.10:

E.LOG SWITCH

Oorspronkelijk: should be ON. There is no point to log any data when there is no position fix.
Aangeraden: I strongly recommend to log the data in setting 'ON' and NOT 'ON-FIX', because
in the latter case you will never know why there was an invalid point that voids your run.

Dit lees ik op de GP3S site in het verslag over het Ned. Kampioensch.

De laatste race was een tactische race. De snelste tijden zijn meteen na het begin van de race gevaren. Peter de Wit zat er erg goed bij en wist de snelste 10 sec. run van de dag te zetten, 70,5 km/h. De resultaten laten nog even op zich wachten, de timekeepers, Roger van Tongeren en Frank Heinen, zijn er druk mee bezig. Er is gevaren met niet goed ingestelde gps-en (aangeschaft via een webshop die claimt gps-speedsurfing ready GT-11 gps-en te verkopen). Hou de site dus in de gaten.

Willy B18
Moderator
Moderator

#124 Bericht door Willy B18 » za mei 03, 2008 10:40 pm

Pat@G schreef:[Roger van Tongeren en Frank Heinen, zijn er druk mee bezig. Er is gevaren met niet goed ingestelde gps-en (aangeschaft via een webshop die claimt gps-speedsurfing ready GT-11 gps-en te verkopen). Hou de site dus in de gaten.
Ik heb de instellingen van Jurjen eens doorgemaild naar Roger met vraag om info = vraag naar de instellingen die door GPS speedsurfing worden vooropgesteld.
Ze zullen het nog wel even druk hebben, dus even geduld, van zodra ik antwoord heb zal ik posten.

Jeroen T
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#125 Bericht door Jeroen T » ma mei 05, 2008 10:26 pm

Het verschil tussen on en on-fix na een middagje o-plaat, piet en Wdijk. Een berg 'rommel' van het opstarten erbij. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Pat@G
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker

#126 Bericht door Pat@G » di mei 06, 2008 8:34 am

Klopt volgens mij niet.
Die rommel komt er niet omdat je on-fix niet hebt ingesteld. Dit zou je makkelijk kunnen vermijden door je min snelheid wat hoger te zetten.
(bij kaartinstellingen)
Nu hangt het ervan af wat je wil doen, mooie kaartjes maken in Google, of zien dat je alle trackpoints hebt.
Voor de speedberekening in GPSARpro maakt die rommel niets uit.
Je kan die ook makkelijk weghalen in GPSARpro.

Zien wat Roger Van Tongeren ervan denkt.

Herman Dailybits
Moderator
Moderator
Persoonlijke GPS pagina: http://www.gps-speedsurfing.com/default ... nt&uid=162
Contacteer:

#127 Bericht door Herman Dailybits » di mei 06, 2008 9:24 am

de eerste minuten dat je de navi opzet heeft hij moeite met het vinden van de satellieten (daardoor die rommel).

Gewoon er altijd aan denken voor je gaat optuigen de navi al op een goede plaats te leggen (bijvoorbeeld dak auto).
SurfingRule No. 459: The Internet doesn’t surf.
http://www.dailybits.be

Jeroen T
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#128 Bericht door Jeroen T » di mei 06, 2008 9:43 am

Het gaat niet alleen om dat gekronkel maar ook om de rechte lijn vanuit een of ander achtertuin in Wdijk. Komt ook nog eens bij dat ik mijn GPS aangezet heb en op het dak van mijn auto heb gelegd tijdens het optuigen. Daarna aan en meteen het water op. Van het water precies omgekeerde volgorde.
De plaatjes met Google leken mij wel handig om een idee van de schaal te geven.

Volgens mij komt het wel door de log switch die op on staat. Je ziet nu in ieder geval wel waar de vorige keer de gps aan heeft gestaan.

Ik vraag mij nog steeds af wat ik aan de trackpoints heb die opgeslagen zijn terwijl de GPS zijn positie nog niet heeft bepaald.

Pat@G
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker

#129 Bericht door Pat@G » di mei 06, 2008 10:28 am

Jeroen T schreef:Het gaat niet alleen om dat gekronkel maar ook om de rechte lijn vanuit een of ander achtertuin in Wdijk. Komt ook nog eens bij dat ik mijn GPS aangezet heb en op het dak van mijn auto heb gelegd tijdens het optuigen. Daarna aan en meteen het water op. Van het water precies omgekeerde volgorde.
De plaatjes met Google leken mij wel handig om een idee van de schaal te geven.

Volgens mij komt het wel door de log switch die op on staat. Je ziet nu in ieder geval wel waar de vorige keer de gps aan heeft gestaan.

Ik vraag mij nog steeds af wat ik aan de trackpoints heb die opgeslagen zijn terwijl de GPS zijn positie nog niet heeft bepaald.
Die lijn van Wolphaartsdijk naar O-plaat komt waarschijnlijk omdat je hem hebt afgezet in Wolphaartsdijk en terug aan aan o-plaat.
Dit kan je vermijden door je geheugenkaart leeg te maken voor je het water opgaat, owel gewoon dat eerste stukje eraf snijden voor je het bestand in Google earth opent.

Die trackpoints opslaan als hij geen fix-positie heeft, zou wel eens belangrijk kunnen zijn wanneer je, ik zeg maar wat, een super 500m run verkloot zou zien omdat er een trackpoint ontbreekt, want niemand weet dan waarom dat dat ene point ontbreekt. In het geval het toch wordt opgeslagen, ook al was er op dat moment geen fix-positie, zou je kunnen zien wat ermee aan de hand was en op die manier geen ganse run verkloot zien.
In normale omstandigheden zullen wij dat niet nodig hebben, maar als het erop aankomt om die ene super-run geldig of niet geldig te verklaren....

@Herman, zo had ik het begrepen uit je toelichting op p10 v.d handleiding, en lijkt me ook wel ergens logisch. Is dit veranderd in nieuwere versies?

Herman Dailybits
Moderator
Moderator
Contacteer:

#130 Bericht door Herman Dailybits » di mei 06, 2008 10:45 am

Pat@G schreef: Die trackpoints opslaan als hij geen fix-positie heeft, zou wel eens belangrijk kunnen zijn wanneer je, ik zeg maar wat, een super 500m run verkloot zou zien omdat er een trackpoint ontbreekt, want niemand weet dan waarom dat dat ene point ontbreekt. In het geval het toch wordt opgeslagen, ook al was er op dat moment geen fix-positie, zou je kunnen zien wat ermee aan de hand was en op die manier geen ganse run verkloot zien.
In normale omstandigheden zullen wij dat niet nodig hebben, maar als het erop aankomt om die ene super-run geldig of niet geldig te verklaren....

@Herman, zo had ik het begrepen uit je toelichting op p10 v.d handleiding, en lijkt me ook wel ergens logisch. Is dit veranderd in nieuwere versies?

idd, dat is nu ook hetgeen ik denk, dat er misgelopen is met de gps-speedsurfing team en de gps'en van de webshop. Belangrijk om een track echt te valideren is dat ALLE punten aanwezig zijn (zie naar problemen met de tracks van antoine zijn recorddag, die hierdoor niet tellen, daar zijn gps fout stond ingesteld met ontbrekende punten als gevolg).

Pat@G
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker

#131 Bericht door Pat@G » vr mei 30, 2008 8:19 am

Iets in verband met het deleten van Spikes in GpsArPro.
Calculating speed results with or without removing spikes

Willy B18
Moderator
Moderator

#132 Bericht door Willy B18 » do jun 05, 2008 2:55 pm

Willy B18 schreef:
Pat@G schreef:Lukt het nu met je SDcard?
Nee, ze zijn zo goed geweest dat bij hun eens te proberen en daar blijken zo voor hetzelfde probleem te staan. Er wordt een oplossing gezocht en indien die er niet is, of ze wordt niet gevonden, gaan ze een nieuwe - andere- SD kaart sturen...
Vandaag een nieuwe SANDISC 2Mb ontvangen en die wordt direct geaccepteerd door de Amaryllo. Tevens een paar formats gedaan en telkens zonder problemen.

Surfer07
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#133 Bericht door Surfer07 » zo jun 29, 2008 9:40 am

Willy B18 schreef:Ik heb de instellingen van Jurjen eens doorgemaild naar Roger met vraag om info = vraag naar de instellingen die door GPS speedsurfing worden vooropgesteld.
Ze zullen het nog wel even druk hebben, dus even geduld, van zodra ik antwoord heb zal ik posten.
Heb je ondertussen al nieuws van die Roger ivm die instellingen?

Greetz Surfer07 :wink:

Willy B18
Moderator
Moderator

#134 Bericht door Willy B18 » zo jun 29, 2008 10:33 am

Surfer07 schreef:Heb je ondertussen al nieuws van die Roger ivm die instellingen?
Ik heb hem gisterenavond gesproken. Hij was het even uit het oog verloren (ik ook eigenlijk) maar de balgnrijke zaken staan correct vermeld in de lijst van Jurgen J. Maar de speed AVG time staat best op 10".
Zou niet echt een invloed hebben, maar dan zie je inderdaad je hoogste 10" gemiddelde niet op je GPS, enkel na het uitlezen.
Overigens laat blijkbaar de ene na de andere NAVI het afweten en hoorde ik dat het ook nog niet simpel is om een nieuwe te krijgen, ivm garantieverantwoordelijkheid !?

Herman Dailybits
Moderator
Moderator
Contacteer:

#135 Bericht door Herman Dailybits » zo jun 29, 2008 10:36 am

Willy B18 schreef: Overigens laat blijkbaar de ene na de andere NAVI het afweten en hoorde ik dat het ook nog niet simpel is om een nieuwe te krijgen, ivm garantieverantwoordelijkheid !?
Valt mee hoor... In het begin mijn eerste navi direct terug opgestuurd naar het Hollands adres en direct een nieuwe van de fabrikant gekregen. (probleem met updaten van de firmware)

Plaats reactie