80+ (Bel)

Bespreek hier alles over Formula, Freeride, slalom en Speed.
Bericht
Auteur
Den tom
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

Re: 80+ (Bel)

#31 Bericht door Den tom » zo jun 24, 2012 9:32 pm

Jammer, het had zo een mooie dag kunnen worden met 5 Belgen uit hetzelfde team op deze machtige spot, "The Brace".
Benjamin, gewoon écht pech gehad van na een crash (er waren er minstens 5 andere) verkeerd neer te komen.
Ik ben nog steeds geschokt bij het aanzien van je hand/arm verbinding.
Véél sterkte en een snelle revalidatie gewenst.
Maak u niet druk, alles kalm laten genezen. Er komen nog vele mooie seizoenen hoor !

Ondertussen had ik er mijn topspeed in de eerste run van 80,30/u -> 82,06/u gebracht.
Ook Pat is nog harder dan ooit gegaan !!!
Dit maakt echter nog geen verschil in de ranking van dit topic....
www.oesterdam.be

B 52
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker
Contacteer:

#32 Bericht door B 52 » ma jun 25, 2012 6:14 pm

spijtig, met m'n gemiddelde gesneuveld op enkel honderdsten van de 80 :notgood: :notgood: :notgood:
volgende keer beter :mrgreen:
www.patvanhoof.com

coach koen
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#33 Bericht door coach koen » ma jun 25, 2012 6:49 pm

B 52 schreef:spijtig, met m'n gemiddelde gesneuveld op enkel honderdsten van de 80 :notgood: :notgood: :notgood:
volgende keer beter :mrgreen:

prachtig resultaat!!

proficiat speed king

mp koen
formula starboard 2001
fanatic falcon 124 - 122 - 89 - 80 - speed - W44
Gunsails full range
Accid88 / Accid74 / Arrowssails Impact full range

B 52
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker
Contacteer:

#34 Bericht door B 52 » ma jun 25, 2012 6:55 pm

:worship: dank u
www.patvanhoof.com

Den tom
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#35 Bericht door Den tom » vr apr 19, 2013 9:53 pm

En de volgende "coming man" in dit rijtje is ook bekend sinds donderdag 18 april 2013 :

http://www.gps-speedsurfing.com/default ... 3&uid=1155

De 1-sec al boven de 80 km/u en de 2" net eronder blijven steken op 79,7 km/u.

De max Paul ! Proficiat.

Keep on going !
www.oesterdam.be

JP-T1surfer
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker

#36 Bericht door JP-T1surfer » zo apr 21, 2013 10:17 am

ook vanuit Gent een dikke proficiat Paul!

Jouw prestaties kunnen allleen maar de Gentse top-speeders ( Ja, Benjamin V en Pat VH en Reginald en Tom DP edm: wij, Oost-Vlamingen zijn blijkbaar uit het "goede speedhout gesneden", je moet het toch toegeven hé)en......aanzetten tot nog betere results (Dave, Coach Koen,MP, Yoeri,.....)én ....de top doen uitbreiden!!! want...er zitten er een heel pak "klaar" dit jaar om jullie toppers "letterlijk het vuur aan de schenen te leggen" niewaar Pat G, Kurt, Patrick L , Tim, .....en anderen!

suc6 mannen! en...wees voorzichtig!

Peter B
boards: Fanatic-T1
sails: Neil Pryde-Attitude Sails
sponsor(s): geen

Neilpryde
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Persoonlijke GPS pagina: http://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=us ... s&uid=3653
Contacteer:

#37 Bericht door Neilpryde » wo mei 22, 2013 11:47 pm

Er kan hier de komende dagen het één en ander gaan bewegen: nieuwe entries, plaatsjes wisselen of gewoon sneller gaan. Wie weet zelfs een eerste AVG van 80+

Er zijn alvast minstens 6 Belgen afgezakt naar 'tramontana-land' voor de komende 5 dagen !! Succes !!
B-42

Yes, the sea is wonderful. Someday she may spank you. But she's faithful, and she will be there the next day for you. - Vic Reinhart

Neilpryde
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#38 Bericht door Neilpryde » do mei 23, 2013 11:05 am

Nog geen GPS-postings zien voorbij komen, maar wel al één en ander horen vallen.

Dirk Hacha komt zeer dicht bij de 80 met een 79,6 max speed en Tom heeft weer enkele keren over de 80 geweest (max 82,3) met een 10sec-run van net geen 80 (79,98). Dave heeft ook weer snel gevaren met topspeeds van net geen 80... En dit is dan nog maar dag 1 van een reeks van 4-5 dagen tramontana.

Keep up the good work guys, maar vooral: keep it safe !!
B-42

Yes, the sea is wonderful. Someday she may spank you. But she's faithful, and she will be there the next day for you. - Vic Reinhart

Neilpryde
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#39 Bericht door Neilpryde » wo nov 13, 2013 10:34 am

Het speedevent van het jaar, nml Luderitz Speed Challenge 2013 in Namibia loopt op zijn einde. Er zijn al redelijk wat riders terug huiswaarts maar het is natuurlijk pas echt gedaan als euh... het gedaan is :mrgreen:

3 Belgen hebben het beste van zichzelf gegeven in soms zeer lastige omstandigheden (mokervlagen, te ruim, te weinig wind, te weinig water, etc) in een zeer 'challenging' scenery. De toptijden van vorig jaar zijn (voorlopig) door niemand gehaald, dus er is zeker nog enige marge voor verbetering. Toch komen onze 3 gladiatoren allemaal naar huis met zeer mooie PR's waar menig Belgisch speedsurfer jaloers op is en waar we toch wel allemaal trots op mogen zijn dat ze deze competitieve resultaten hebben neergezet tussen enkele (zeer) grote namen in het speedsurfen (Albeau, Dunkerbeck, Diethelm, etc...). Het moet een ervaring zijn dat je nooit vergeet en iets waarvan je kleinkinderen later nog aan hun kinderen zullen vertellen: 'Onze bompi heeft vroeger nog...'

Als je de cijfers ziet, zou je al snel denken: Dat kan ik ook, maar vergeet niet dat er toch weer zeer vele accidenten geweest zijn, de ene zwaarder dan de andere die de media niet altijd hebben gehaald (om het event een beetje te 'sparen') en dat je mentaal toch een knop moet kunnen omdraaien de eerste keer als je door die bocht gaat. Ruimte voor foutjes is er hoegenaamd niet, eventjes je zeil openen omdat het te snel/extreem is, gaat ook niet, want je bent reeds op een zeer ruime koers aan het voortkabbelen tegen +80 km/u en veel zal het dus niet helpen om je zeil te openen. Daarbij komt nog dat je dan zowieso je voetendruk gaat beïnvloeden en met een 18-20cm vinnetje wil je dat heus niet hebben !! Ofwel ga je er voor (elke run opnieuw) ofwel twijfel je en lig je eruit (letterlijk). Een zeker 'ballengehalte' is dus absoluut nodig (tesamen met veel training, ervaring, sponsors/geld, vrije tijd,...) als je het daar tot een goed eind wilt brengen.

Niettegenstaande de prachtprestaties van onze Belgen, heb ik wel de resultaten van Luderitz in het blauw aangeduid om alles een beetje in perspectief te plaatsen. Op een speciaal aangelegd speed kanaal onder de juiste hoek en omstandigheden kun je uiteraard snellere tijden halen dan op open water op de gekende speedspots der lage landen (incl La Franqui). Als een leek naar de tabel zou kijken, zou hij immers een vertekend beeld kunnen krijgen en de prestaties van de overige speedsurfers veel lager inschatten. Maar nogmaals, de resultaten van Luderitz zijn wel degelijk van een zeer hoog niveau en ook zonder die resultaten was Pat reeds de absolute nummer 1 op alles wat speed betreft in België. Ook Alain zat reeds lange tijd bij de absolute top van het speedsurfen en flirtte reeds met de 80+ grens en last but not least Ben was op de high wind dagen in Herkingen ook een geduchte concurrent. Het zijn dus niet Piet Snot en consoorten die eventjes de tabellen door elkaar hebben geschud.

Ik kijk al uit naar editie 2014 !! Hopelijk gaat de windkraan dan weer helemaal open !!

PS: Het event loopt nog een paar dagen en Pat is nog steeds ter plaatse... Mogelijke verbeteringen zitten er dus nog steeds in !!
B-42

dave
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker

#40 Bericht door dave » wo nov 13, 2013 12:29 pm

Het geeft inderdaad een vertekend beeld, hahaha..
Ik ben helaas uit die tabellen verdwenen.
Daar moeten we dus iets aan gaan doen!!

And we will! ;-)
http://www.loftsails.com
http://www.onandon.be/
http://www.al360.it/windsurf/

B 52
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker
Contacteer:

#41 Bericht door B 52 » do nov 14, 2013 10:12 pm

hoi Ben, super dat je alles weer netjes hebt aangevuld, maar van mijn part mag je deze van Luderitz er zelfs aflaten.
Ik vind het zelfs spijtig dat mijn voorgaande besttijd er niet meer bij staat. Dat maakt het spannender tov de andere en voor mezelf.

Luderitz is niet zo poepsimpel als men voorstelt ,maar de snelheden liggen wel hoger als op andere plaatsen.
Ik hoop komende dagen echt nog op een 50+kn wind dagje, zodat het echt eens een kik moet geven om door de baan te gaan.
www.patvanhoof.com

Neilpryde
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#42 Bericht door Neilpryde » vr nov 15, 2013 1:19 pm

Mijn bedoeling was eerst om een ranking te maken zonder Luderitz en eentje met Luderitz, maar je kan jammer genoeg op gp3s Luderitz er niet uit filteren (althans ik zie toch niet direct hoe). Je kan met andere woorden dus niet meer zien wat de beste resultaten zijn zonder deelname aan Luderitz...

Pat, de enigste mogelijke oplossing bestaat eruit je sessies uit Namibië handmatig verwijderen uit je gp3s account :sleeping: Tja dat heb je jezelf aangedaan hé: Niemand zei dat je naar ginds moest hé. Nu moet je maar met de gevolgen leren leven :mrgreen:
B-42

B 52
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker
Contacteer:

#43 Bericht door B 52 » vr nov 15, 2013 2:34 pm

als ik thuis ben, zoek ik alles op en stuur ik de sessietracks naar je door. Kun je dit checken.
Als twingknots en Ben doet dan ook, heb je alles.
www.patvanhoof.com

speedsurfer142
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Contacteer:

#44 Bericht door speedsurfer142 » za nov 16, 2013 2:04 am

Als niet-Belg weet ik niet of ik recht van spreken heb, maar ik doe het toch :wink:
Ik vind het sterk van Pat dat hij aanbiedt zijn Luderitz tijden te laten verwijderen, maar ik denk dat het niet goed is om hier op in te gaan en ik zal uitleggen waarom ik dat denk.

Een fundamenteel onderdeel van speedsurfen is de permanente zoektocht naar vlak water en goede wind. De juiste combinatie is extreem zeldzaam. Als de omstandigheden perfect zijn dan is het niet moeilijk om snel te varen, echter..... het varen van snelheden boven de 80 km/uur is nooit makkelijk. Alleen echt goede speedsurfers kunnen dit en zelfs met perfecte omstandigheden zal 90% van de surfers dit nooit halen. Varen op een kanaal zoals Luderitz is echt niet makkelijk en de omstandigheden zijn nog niet perfect geweest.

Het verwijderen van de gevaren tijden in Luderizt uit de lijst doet de prestatie van Pat, Ben en Alain te kort. Melden in de lijst waar de tijden gevaren zijn lijkt me voldoende.
Jan Cas Smit

Boards: F2 Missile (54 en 66 liter) en F2 SX (81, 90, 106 en 135 liter)
Raceboard: 1997 Mistral Equipe II
Zeilen: Gun Sails GS-R (2014) van 6,3 t/m 9,5

JP-T1surfer
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker

#45 Bericht door JP-T1surfer » zo nov 17, 2013 9:58 am

dat heb je mooi gezegd Jan! vindt ik persoonlijk hé!

ere wie ere toekomt dus....80+ blijft inderdaad 80+

en...OK, niet iedereen van de BENELUX-speeders heeft inderdaad DE mogelijkheden (tijd, geld, techniek, durf, ...) en/of DE kans ("door reeds bewezen prestaties", andere prioriteiten,....) om "the best speed-spots of the world" te gaan opzoeken ....al blijkt dan nog mee te vallen als ik zie waar iedereen de laatste tijd naartoetrekt.

Het kan alleen maar het aantal 80+ers(neen, gaat hier uiteraard niet over leeftijd) doen groeien en elkeen pushen om nog sneller.....

Peter
boards: Fanatic-T1
sails: Neil Pryde-Attitude Sails
sponsor(s): geen

Plaats reactie