Beste Windrichtingen surfspots
- Reinier
- Nieuwkomer
- Contacteer:
Re: Beste Windrichtingen surfspots
Brouwersdam: NO voor mensen met voorkeur rechtse voet voor naar buiten varen!
ennnnn natuurlijk Ouddorp (vuurtoren en flauwe werk) ideaal tussen (Z)ZW over N t/m NO
ennnnn natuurlijk Ouddorp (vuurtoren en flauwe werk) ideaal tussen (Z)ZW over N t/m NO
Laatst gewijzigd door Reinier op za okt 02, 2010 7:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
ToYz:
JP RTQ Pro 83 & 88
HotSailsMaui:
QU4D 5.0 / 4.5 / 3.9 / 3.5
ZpOtZ:
Waar de wind is..... Ouddorp!
JP RTQ Pro 83 & 88
HotSailsMaui:
ZpOtZ:
Is Noord ook niet goed voor de dijk aan het Veerse meer?
lekker plat!
lekker plat!
Gaastra IQ - Patrik Diethelm
- Neilpryde
- Beginnende gebruiker
- Persoonlijke GPS pagina: http://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=us ... s&uid=3653
- Contacteer:
Ik heb mezelf een excel file gemaakt die ik op mijn GSM bewaar. Aangezien ik niet zo heel veel surf wegens veel te weinig vrije tijd en ik dus niet alle spots evengoed ken, is het soms handig om bij een bepaalde windrichting een overzichtje bij de hand te hebben.
Ik heb tevens de GPS posities erbij gezet en de afstand/tijd van bij mij thuis (Lommel). Je ziet direct dat ik niet direct op het water zit
Enkele spots die in het lijstje staan, maar die ik echter nog niet heb bezocht:
- Bergen op Zoom
- Haringvliet
- Oranjeplaat
- Schotsman (vroeger daar wel gezeild)
- Schulensmeer
- Wolphaartsdijk
Het spreekt voor zich: De kruisjes duiden aan bij welke windrichting je kunt varen. De vetgedrukte kruisjes is de ideale richting op de spot. Ik heb wel veel via Google Earth gezocht en bekeken, dus hoogstwaarschijnlijk schort er hier en daar wel iets aan.
Mochten jullie nog spots hebben die ik zeker eens moet proberen (max 2u van Lommel), dan hoor ik het wel. Mochten jullie met een bepaalde windrichting niet akkoord zijn, gelieve dit dan ook te melden zodat ik het kan aanpassen.
Indien interesse voor de file, kan ik die wel ergens uploaden.
Ik heb tevens de GPS posities erbij gezet en de afstand/tijd van bij mij thuis (Lommel). Je ziet direct dat ik niet direct op het water zit

Enkele spots die in het lijstje staan, maar die ik echter nog niet heb bezocht:
- Bergen op Zoom
- Haringvliet
- Oranjeplaat
- Schotsman (vroeger daar wel gezeild)
- Schulensmeer
- Wolphaartsdijk
Het spreekt voor zich: De kruisjes duiden aan bij welke windrichting je kunt varen. De vetgedrukte kruisjes is de ideale richting op de spot. Ik heb wel veel via Google Earth gezocht en bekeken, dus hoogstwaarschijnlijk schort er hier en daar wel iets aan.
Mochten jullie nog spots hebben die ik zeker eens moet proberen (max 2u van Lommel), dan hoor ik het wel. Mochten jullie met een bepaalde windrichting niet akkoord zijn, gelieve dit dan ook te melden zodat ik het kan aanpassen.
Indien interesse voor de file, kan ik die wel ergens uploaden.
B-42
Yes, the sea is wonderful. Someday she may spank you. But she's faithful, and she will be there the next day for you. - Vic Reinhart
Yes, the sea is wonderful. Someday she may spank you. But she's faithful, and she will be there the next day for you. - Vic Reinhart
Hoe zit het met Wemeldinge?
Heb er eens met noordwest gesurfd, maar dan moest ik voortdurend door 'het kanaal' dat door de boten wordt gebruikt om in en uit de jachthaven te varen.
Er is wel een leuk strandje, je moet wel even met je materiaal over een hoge helling lopen.
Is daar met de komende oostwind goed te varen? Of zit de jachthaven in het begin te veel in de weg?
Is misschien een goed alternatief voor krabbendijke als je in Wemeldinge ook met laag water kan varen.
Heb er eens met noordwest gesurfd, maar dan moest ik voortdurend door 'het kanaal' dat door de boten wordt gebruikt om in en uit de jachthaven te varen.
Er is wel een leuk strandje, je moet wel even met je materiaal over een hoge helling lopen.
Is daar met de komende oostwind goed te varen? Of zit de jachthaven in het begin te veel in de weg?
Is misschien een goed alternatief voor krabbendijke als je in Wemeldinge ook met laag water kan varen.
Slalom - F2 SX Racing 69 powered by NP V8
Wave - Fanatic Freewave 96 & Angulo chango 82 powered by Hotsails Maui Smack and Fire
Wave - Fanatic Freewave 96 & Angulo chango 82 powered by Hotsails Maui Smack and Fire
-
- Nieuwkomer
BROUWERSDAM ZEEKANT MET ZO SUPER PLATTER DAN PLAT GEEN STROMING EN SUPERSPEED !!!!!
Jp x ride 130 fws JPss 118 pro/rrd wavetwin ltd/ / naish hawaii 85
select fins s10 elite41 -Select s12 Elite- srx freerace38 -NP hellcat 7.7 - combat 4.7-zen 5.5 Severne overdrive 8.5
ezzy wave 6.2-6.9 simmer style 4.2/5.3/5.8
select fins s10 elite41 -Select s12 Elite- srx freerace38 -NP hellcat 7.7 - combat 4.7-zen 5.5 Severne overdrive 8.5
ezzy wave 6.2-6.9 simmer style 4.2/5.3/5.8
Een zeer goede lijst van windsurfspots, bedankt man.
Wat vinden jullie van deze website? http://www.windsurf-lessons.com
Er is een klein foutje, hier de blog =>http://www.windsurf-lessons.com/blogart
Ik houd van windsurfen en daarom verdien ik nu online mijn geld, ik windsurf en verdien automatisch geld!
Er is een klein foutje, hier de blog =>http://www.windsurf-lessons.com/blogart
Ik houd van windsurfen en daarom verdien ik nu online mijn geld, ik windsurf en verdien automatisch geld!
Zeeer goed initiatief, dan wordt het duidelijk en overzichtelijk.
- Windsurfing
- Nieuwkomer
Iemand enige suggesties waar ik best kan gaan surfen met ZW wind aan Belgische kust ?
Eigenlijk ken ik alleen heist want ik surf normaal enkel in Frankrijk op vakantie maar daar wil ik nu verandering in maken :p
Suggesties liefst niet al te ver van heist want daar moet ik woensdag naartoe maar heist zelf is te aflandig met ZW
Eigenlijk ken ik alleen heist want ik surf normaal enkel in Frankrijk op vakantie maar daar wil ik nu verandering in maken :p
Suggesties liefst niet al te ver van heist want daar moet ik woensdag naartoe maar heist zelf is te aflandig met ZW

- P-thasurf-Man
- Nieuwkomer
- Contacteer:
Weet iemand de beste windrichting op Vrouwenpolder?
It’s not how you ride, it’s about how you feel. Ride & feel, it’s all that matters.
(-Roberto Ricci-)
www.wvg.be
(-Roberto Ricci-)
www.wvg.be
- Reinier
- Nieuwkomer
- Contacteer:
Antwoord staat hierboven in het schemaP-thasurf-Man schreef:Weet iemand de beste windrichting op Vrouwenpolder?

ToYz:
JP RTQ Pro 83 & 88
HotSailsMaui:
ZpOtZ:
JP RTQ Pro 83 & 88
HotSailsMaui:
ZpOtZ:
-
- Nieuwkomer
- Contacteer:
[quote="flyingvet"]Hoe zit het met Wemeldinge?
Is misschien een goed alternatief voor krabbendijke als je in Wemeldinge ook met laag water kan varen.[/quote
Wemeldinge is perfect met oost. Als ge geen te lange rakken vaart komt ge zelfs geen boten tegen.
Alleen is er sinds kort geen parkeerplaats meer. Dat grasveldje is afgezet
Is misschien een goed alternatief voor krabbendijke als je in Wemeldinge ook met laag water kan varen.[/quote
Wemeldinge is perfect met oost. Als ge geen te lange rakken vaart komt ge zelfs geen boten tegen.
Alleen is er sinds kort geen parkeerplaats meer. Dat grasveldje is afgezet

Zeer interessant topic! Vooral voor België en Nederland.
Nu mis ik wat meer info over noord Frankrijk.(video kan ik niet bekijken)
Zoals: Wissant, audresselles, Wimereux,...
Reden: voor surfers die wat meer in de Westhoek wonen kan dit mss eenvoudiger te bereiken zijn dan Nederland.
Onlangs geweest naar audresselles: mooie streek, goede golven en lekkere fruits de mer gegeten in la Marie galante .
Evt wat tips i.v.m stroming, windrichtingen, hoog of laagtij?
Alle info is welkom.
Thx
Nu mis ik wat meer info over noord Frankrijk.(video kan ik niet bekijken)
Zoals: Wissant, audresselles, Wimereux,...
Reden: voor surfers die wat meer in de Westhoek wonen kan dit mss eenvoudiger te bereiken zijn dan Nederland.
Onlangs geweest naar audresselles: mooie streek, goede golven en lekkere fruits de mer gegeten in la Marie galante .
Evt wat tips i.v.m stroming, windrichtingen, hoog of laagtij?
Alle info is welkom.
Thx
---------------------------
mistral/north
mistral/north
- windsurferMARC
- Vaste gebruiker
@Benjamin,
kan je die ook sturen en dat ik mijn adres in kan voeren voor de te rijden kilometers?
kan je die ook sturen en dat ik mijn adres in kan voeren voor de te rijden kilometers?
Marc's Gear: Angulo boards & Neil Pryde sails Loft SAILS 1.5 - 9.2 m2 & Select en Sonntag en Vector fins