Frankrijk: beste spots en campings

Alles over buitenlandse spots & clubs.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
HolvoetNiels
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

Re: Frankrijk: beste spots en campings

#76 Bericht door HolvoetNiels » do okt 28, 2010 3:39 pm

funboardfan schreef:Aan Lac de Serre Poncon , op camping CLUB NAUTIQUE CHADENAS bij Embrun gereserveerd ! Aan het meer en bij een école de voile , kan niet slecht zijn zeker ??????

Iemand ervaringen op deze camping , please let me know !
hallo,

wij gaan ook al enkele jaren naar lac de serre ponçon!
camping municipal Les eygoires in Savines le lac!
mooie camping, grote plaatsen, sanitair = in orde!
plaatsen dicht bij het water!
maar ze gingen ervoor zorgen dat er vanaf volgend jaar overal elektriciteit zou zijn!!
qua wind vorige zomer iedere dag op het water gestaan met soms zeer veel wind!! de eerste keer in de 5 jaar dat ik daar met een 4.5m² op het water ben gegaan!!! hoe meer naar embrun toe, hoe meer wind!!
en anders ideaal om met een 7-8m² lekker te planeren!
grtz
Niels

matito
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#77 Bericht door matito » za dec 18, 2010 1:18 pm

lacs in frakrijk:

iemand ervaring -lac de naussac en camping les terrasses du lac
-lac du salagou en camping campotel du salagou van dit meer heb ik gelezen dat er iedere dag een thermische wind is en de oostkant de beste is ?

alle meningen en ervaringen zijn welkom.

groeten matito.

matito
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#78 Bericht door matito » wo dec 29, 2010 7:46 pm

lac de naussac toch vrij bekend bij de fransen op directwind.com een topic van 21pag. wat ik er van kan lezen is toch met groot matriaal dat ze daar surfen,beste maanden om daar te surfen dat ik op gezocht heb is mei en oktober,freeride meer.

wouter#22
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Contacteer:

#79 Bericht door wouter#22 » ma jul 11, 2011 12:30 pm

wij gaan deze zomer een stopje maken aan het meer etang de berre.
is de wind er goed? Iemand ervaring mee?

grt wouter,
www.jp-australia.com
www.neilpryde.com

matito
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#80 Bericht door matito » ma jul 11, 2011 3:23 pm

hallo,ik ben er vorig jaar op verlof geweest het was super we hebben op de camping gestaan bij poul en poline in massane leuke verzorgde camping niet duur en pouline kan lekker koken maar een niet zo bekende surfspot bij ons, ik heb er iedere dag kunnen surfen er waren dagen met wind boven de 35 knots(mistral).

wouter#22
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Contacteer:

#81 Bericht door wouter#22 » di jul 12, 2011 12:13 pm

matito schreef:ik heb er iedere dag kunnen surfen er waren dagen met wind boven de 35 knots(mistral).
en de dagen zonder mistral? hoeveel bf was het toen?
groete wouter
www.jp-australia.com
www.neilpryde.com

matito
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#82 Bericht door matito » wo jul 13, 2011 9:13 pm

Tussen de 10 en 15 knopen ongeveer

Tom Rombouts
Nieuwkomer
Nieuwkomer

windsurf plaatsen in frankrijk voor +- beginners

#83 Bericht door Tom Rombouts » wo jul 27, 2011 3:46 pm

Misschien dat jullie mij kunnen helpen, want ik zit met het volgende.
Ik en mijn vriendin gaan van 8 tot 15 augustus met vakantie. Normaal gezien blijven we in België om vrienden te bezoeken en België en Nederland. Maar mij vriendin wil graag toch nog een beetje zon hebben en we zijn dus aan het kijken om naar Frankrijk te gaan waar de zon schijnt.

Maar ik ben sinds kort terug begonnen met windsurfen. Ik wilde van de vakantie gebruik maken om elke dag te gaan surfen, mijn vriendin die dit nog nooit gewindsurft heeft, heeft er geen probleem mee indien er toch wat zon is.
De weersvoorspellingen weten we nog niet juist, maar verbetering is er niet snel wat betreft zon.

Nu wil ik aan haar voorstellen om naar het zuiden te rijden waar er zeker zon is voor haar, maar ik wil dan wel kunnen surfen daar. Het moet geen windkracht 6 zijn, met een 3à4 kan ik weg. Omdat mijn vriendin ook wel eens wil proberen (haar aangeraden om eerste lessen te nemen maar dit niet wil), moet het een plaats zijn waar je ook materiaal kan huren en een optie voor lessen.

Kunnen jullie helpen waar er meren zijn waar er toch wind is, waar je materiaal kan huren en toch zon is (indien ze geen zin heeft om te windsurfen ze toch niet binnen moet zitten)
Jullie zouden me een erg plezier doen als jullie mij kunnen verder helpen.
Ik heb het internet al plat gezocht, ook het forum afgespeurd maar niet gevonden wat ik moet hebben.

pat-trick
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: windsurf plaatsen in frankrijk voor +- beginners

#84 Bericht door pat-trick » wo jul 27, 2011 3:58 pm

even kijken onder "buitenlandse spots en clubs" kan al een mogelijk antwoord opleveren

Windsurfing
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#85 Bericht door Windsurfing » wo jul 27, 2011 5:58 pm

Almanarre is leuke spot maar of ze er materiaal verhuren weet ik niet :hit:

Dagen dat er geen mistral is meestal thermiek 2/3bft perfect om te leren (voor vriendin)!
Voor heftigere wind moet je geluk hebben ... kan er soms week aan een stuk 5/6/7 bft blazen :proost: :hit: maar kan ook een week niks zijn ... of zelfs 2 weken niks :notgood: Om goed te surfen moet je geluk hebben!

Ow ja mooi weer 100% gegarandeerd! Ik ga altijd naar die regio +- 25 km daarvan omdat men ouders daar vakantie huis hebben en ik heb het er in de zomer nog maar paar keer weten regenen! Volgens mij al vaker een maand zonder een druppel regen gehad dan een maand met 1 dag regen (slecht weer) :hit:

Tom Rombouts
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#86 Bericht door Tom Rombouts » do jul 28, 2011 9:51 am

@ Patrick,
Merci voor de tip, heb daar los overgekeken.
Ik zal dat eerst eens uitspitten.

@Windsurfing,
Vorig jaar ben ik in Almanarre geweest en toen heb ik besloten om terug te gaan windsurfen.
Het was begin september dat ik daar was. Fantastisch zicht met al de windsurfers...
We zaten op camping bij Istres, een groot meer waar ze ook windsurfing doen. Ik ben een keer gaan kijken, maar heb toen niet direct gezien of ze ook materiaal verhuren. Moest iemand dat weten, merci alvast.
Eigenlijk is dat wel de ideale plaats, maar als er geen verhuring is, moet ik er ook niet aan beginnen he

Flimoflly
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#87 Bericht door Flimoflly » do jul 28, 2011 3:33 pm

Ik ben vorig jaar naar (het meer van) Leucate geweest, samen met mijn vriendin. Toen allebei beginner, enfin we konden de basics maar dan bij weinig wind.

Als je in Leucate tramontana wind hebt waait het daar ook wel serieus. Ik ben er toen een week geweest en had 1 dag te weinig wind om te surfen. Eén dag was het teveel voor mij, wellicht omdat mijn kleinste zeil een 4.5 was... Het is de eerste dag wel even de angst overwinnen als beginner maar omdat er zoveel mensen op het water zijn voel je je wel op je gemak. Op veel plaatsen kan je ook staan.

Afbeelding

Aan de spot Le Goulet heb je nu windsurfcenter Wesh van Julien Taboulet, volgens mij kan je daar huren en lessen volgen. Edit: Nu ik erover nadenk, ik herinner me dat ik Julien met zijn quad van die grote deuren zag vervoeren naar het water. Als ze die verhuren: ideaal om te leren voor je vriendin. Water is vrij vlak, dus met een klein zeiltje kan je zonder stress de eerste stappen zetten, zelfs bij 6Bf. Kijk maar naar deze knul -- toen ik bij aankomst hem zag sukkelen ben ik ook maar het water opgegaan!
Afbeelding
Afbeelding

Het zou kunnen dat je ook materiaal kan huren bij de drie windsurf shops in Leucate zelf:
Afbeelding

Er is ook wel wat leuks te doen in de omgeving: strand in Leucate, paar goeie restaurantjes, marktjes in Port Leucate. Op een mindere dag kan je in de buurt o.m. Carcasonne (middeleeuwse ommuurde stad van de Katharen) bezoeken, best gezellige uitstap.

Wij hebben verbleven in Résidence Leukos, d.i. naast de surfshops en de Carrefour en 5 minuten met de auto van de spot Le Goulet.

Windsurfing
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#88 Bericht door Windsurfing » do jul 28, 2011 6:42 pm

Tom Rombouts schreef:@Windsurfing,
Vorig jaar ben ik in Almanarre geweest en toen heb ik besloten om terug te gaan windsurfen.
Het was begin september dat ik daar was. Fantastisch zicht met al de windsurfers...
We zaten op camping bij Istres, een groot meer waar ze ook windsurfing doen. Ik ben een keer gaan kijken, maar heb toen niet direct gezien of ze ook materiaal verhuren. Moest iemand dat weten, merci alvast.
Eigenlijk is dat wel de ideale plaats, maar als er geen verhuring is, moet ik er ook niet aan beginnen he
http://www.funboardcenter-almanarre.com ... e28c9e6d7c#

Hier zouden ze normaal materiaal verhuren (dit was ook enigste plaats waar ik dacht waar je eventueel een verhuur zou vinden)!

Misschien eens bellen naar daar ofzo :?:

Tom Rombouts
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#89 Bericht door Tom Rombouts » vr jul 29, 2011 10:16 am

Flimoflly, merci voor de super tip. inderdaad een goede spot en ideale ligging voor nog andere activiteiten!

Heeft er imand enige ervaring met het Étang de Berre bij Istres of étang de thau?
Of ik kijk er weer over of het is geen spot...

Merci alvast,

Tom

matito
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#90 Bericht door matito » vr sep 16, 2011 8:45 pm

hallo,

iemand ervaring met de streek rond toulon (frankrijk) campings aan zee? ,daar surfen op zee?
Raad en daad welkom.

Plaats reactie