Spotguide Leucate

Alles over buitenlandse spots & clubs.
Bericht
Auteur
Mick009
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#46 Bericht door Mick009 » do jul 03, 2008 12:18 pm

Wij trekken er dit jaar weer op uit van 27 juli tot 10 augustus, en normaal blijf ik camperen op 1 van de grondstukjes beneden aan het privee wegske... kom gerust goeden dag zeggen...
en em krabke, moest den tram echt wa te ferm voor u zijn, over 80% van het meer van leucate kan je staan als volwassene, en ferm afdrijven is dus wree uitgesloten... dus tis toch aan te raden...

sharky1
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#47 Bericht door sharky1 » ma jul 07, 2008 2:56 pm

Van 18-31 juli gaan we voor de eerste maal naar Leucate om te surfen. Zijn er nog mensen met tips? Waar best overnachten(we zijn met een mobilhome)? Wat moeten we zeker zien en doen? Prakttische tips? Alle hulp is welkom.

Mick009
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#48 Bericht door Mick009 » ma jul 07, 2008 3:13 pm

Le goulet (klein duitsland),
De kans daat je daar nog belgen tegenkomt is zeer groot...
en dat is het dichts tegen het dorp leucate, waar af en toe 's'avonds wel iets te beleven valt... hoewel je daar altijd beter naar port leucate voor gaat... maar ja te voet...

Saxo
Moderator
Moderator

#49 Bericht door Saxo » ma jul 07, 2008 3:15 pm

Van 5 tem 13 september gaan ik & Ostendsurfer nog eens naar Leucate...
Hopelijk evenveel wind als de vorige editie!!!
Tabou Twister 100 - Loft Pure Lip 5.2 - 4.5

korpisurfer
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#50 Bericht door korpisurfer » di jul 08, 2008 9:51 am

ik vertrek 17 juli tot 31 juli naar leucate, daarna trekken we nog door naar de ardeche om wat te chillen. Ik ben vorig jaar september geweest naar port Barcares bij de UCPA. super tof volk en in die ene week hebben we toch anderhalve dag tramontane vast kunne krijge. Meteen een loft 360 4.0 kunne proberen en echt verliefd geworden op lofts (alleen zijn ze veeeel te duur voorm ijn persoontje).
Maar ik begin wat te twijfelen aan mijn beslissing nog rap een 4.2 aan te schaffen voor juli... ik hoor van veel dat 4.7 meer dan genoeg is. Kan iemand met juli ervaring een sailrange aanbevelen.
huidig: 95 kilo natgewicht: 4.7-5.5-(5.7)-6.2-7.6-8.8
greetz
ps Cap Coudalere: vertrekken uit de cap is wat kut, je zit met een haven die beschermd word door een hoog dijkje dus de wind is daar wat zwakker, eenmaal daarbuiten, knallen op golfjes van een meter tot anderhalve meter op bepaalde plekken
Shut up and go windsurfing!

Noto
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#51 Bericht door Noto » wo jul 23, 2008 11:43 am

Ik ben van plan daar in September eens te gaan kiten,
Ik heb al wat informatie gevonden, maar ik zou graag ook nog wat kite ervaringen horen omtrent de kite-grootten daar nodig en dergelijke.

Is het met een 11 te doen als je 70 kg weegt?

driesdr
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#52 Bericht door driesdr » do jul 31, 2008 7:53 pm

Hi, ik ben net terug uit Leucate amai het was echt triestig daar :(
maar 3volle surfdagen op 12 gehad :twisted: Hopelijk zaterdag naar de Oesterdam :!:
board: JP super sport 91l pro edition
sails: -Np saber 6.7 5.7 5.2
-Np expression 4,2-4,7
masts: - x6 4m
-x3 460
-boom x6
bezochte surfspots: Rhodos,Leucate, Rosas,Dahab,Hurghada,Turgutreis,Cabo Verde

driesdr
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#53 Bericht door driesdr » do jul 31, 2008 7:56 pm

Noto schreef:Ik ben van plan daar in September eens te gaan kiten,
Ik heb al wat informatie gevonden, maar ik zou graag ook nog wat kite ervaringen horen omtrent de kite-grootten daar nodig en dergelijke.

Het kiten op de étangs is verboden zo zei een local die kwam met een brief van de gemeente aanzwaaien naar de kiters op le goulet.
board: JP super sport 91l pro edition
sails: -Np saber 6.7 5.7 5.2
-Np expression 4,2-4,7
masts: - x6 4m
-x3 460
-boom x6
bezochte surfspots: Rhodos,Leucate, Rosas,Dahab,Hurghada,Turgutreis,Cabo Verde

chill
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#54 Bericht door chill » do jul 31, 2008 8:41 pm

hi,

Ik ben van 6 tot 20 juli op reis geweest naar leucate (la franqui)

De eerste week slechts twee dagen gesurft en het waaide amper 4 - 5 bft.
De tweede week echter elke dag gesurft. Zes dagen op het water gestaan. In de ochtend waaide het meestal het hardste ( 7 - 8 bft)en in de middag was het iets minder door de thermiek (6-7).

Dus ik kan niet echt klagen wat de wind betreft. Blijkbaar moet je in leucate wel wat geluk hebben...

over de kiters op het meer weet ik niet zoveel af want ik heb zelf altijd op de zee gesurft. Ik heb wel vaak kiters gezien op het meer en ik denk niet dat het verboden is daar te kiten...

grtz

chill
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#55 Bericht door chill » vr aug 01, 2008 9:21 am

Noto schreef:
ik ben geen kiter maar ik heb daar nooit iemand groter dan met een 11 op het water gezien. Onthou goed: als het waait, waait het :P
Dan zaten ze er het meest op met een 9 of 7 of zelfs een 6 heb ik gezien.

grtz

Mick009
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#56 Bericht door Mick009 » za aug 02, 2008 11:45 am

tis hier bloedheet reeds heel de week...
gisteren was de eerste surfdag, aan le goulet stonden stevige golfkes,
twas fun met een 5,2
vandaag lijkt vanhieruit de wind veel konstanter,
we zullen eens gaan zien...

btw: kiters horen hier thuis op la palm....

t.
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#57 Bericht door t. » za aug 02, 2008 1:51 pm

yu!,

ik ga met een aantal maten van 5 tot 14 september naar leucate. We hebben geboekt via hightech, in hotel leucos, daar hebben we een appartementje voor drie gehuurd.
Zoals ik hier vluchtig lees is La Franqui de place to be!
Kga mijn 4.2 al inpakken :hit:

greet :mrgreen:
L!fe is Electro

Stuff: - F2 Wave 74 liter
- Neilpryde Combats: 4.7 en 4.2
Homespot: Heist

Noto
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#58 Bericht door Noto » vr aug 08, 2008 9:31 am

Aight thanks Chill, driesdr en Mick009.

Ik vind het altijd zo moeilijk de juiste betrouwbare informatie te vinden over buitenlandse surfspots. Als je op de site zit van een of andere toeristische organisatie klinkt het nog altijd anders dan dat je de ervaringen hoort van mede-surfers.

Ik denk dat de "wereld" echt nood heeft aan een goede (online) surfguide waar men de spots bekijkt uit de 3 standpunten (golf-, wind- & kitesurfer) bekijkt.
Maar ik gok dat der niet zo'n perfecte guide bestaat?

blackfox
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#59 Bericht door blackfox » vr aug 08, 2008 12:48 pm

check deze site eens http://www.windspots.com/fr/zone1/index ... pot=frle02, misschien nog niet de perfecte guide, maar toch al iets.

Grtz.
JP x-cite ride 135 & 105, F2 axxis 89l
NP V8 7,5 - NP saber 6,2 - NP solo 6,5
NP zone 5,5 - NS naturel 5,8

korpisurfer
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#60 Bericht door korpisurfer » zo aug 10, 2008 12:55 pm

juist trug van Leucate (21/7-1/8, daarna nog naar de ardeche doorgereden om wa te kayake). Statistieken: 6/11 surfdagen, da vinnek nu toch wel de moeite nee?
2 dage me 4.7 gesurft, zelfs een ochtend ni kunne surfe omda et te hard woei voor de 4.7 en ni gedacht van rap naar Chinooks te lope vo ne 4.2 aan te schaffe.
Nog twee dage me 6.2 gesurft, mega knalle! zelfs een knalharde marin gehad op een gegevan moment, gusts tot 25 knope ... volges mij zat er nog wa mistral tusse want wemme later nog ne marin gehad en die was anders georienteerd.
En dan nog 2 dage me 7.6, ene me marin en den andere me een gusty tramontanetje.
Boardrange: 113 - 139 L, zeilrange: (4.2)4.7-7.6 da was ideaal, wemme et meeste kunne make van de wind. Tis wel een gezeik da er geen enkele camping aan het water is, twas elke keer aftuige, op de motorhome tuige en wegrijden en omgekeerd, een gedoe tot en met en zware tijdverspilling.
Iets over de spots. Ik heb 2 spots geprobeerd deze zomer: parc a huitres en de centre nautique Eole (UCPA centrer). Park a huitres is bij tramontane beter, ze staat er harder, maar te hard, ga dan naar Eole, binnenbaai, lekker diep, GEEN WIER, veel beter gewoon voor de diepvinnigen onder ons. park is echt voor de kleine boards met wiervinne die tegen een goeie stoot kunnen. Zelf heb ik er maar twee ker gesurft omdat ik na het proberen van Eole die spot veel fijner vond. Bij elke wind staat daar een lekkere chop, de rak is ongeveer even lang als het Park en er is een lekker strandje voor de non surfers. Enige nadeel: kiters moge daar ook maar hen wordt verplicht in het ondiepe te kite terwijl de windsurfers in het diepe moeten. Eole is ook ideaal voor de newbs want er is een 'voorbaai' en een baai, de voorbaai is half afgesloten en dient als trainingsgebied van de UCPA waar je lessen en materiaal kunt krijge. Oh ja, did i mention: GEEN WIERVINNEN NODIG! heb daar zonder probs een drake R13 52 gesurft.
Vorig jaar ook Cap coudalere gedaan, is een leuke spot maar met zandbanken als je je rak lang maakt. Maar wel een zalige chop.
Shut up and go windsurfing!

Plaats reactie