Spotguide "Lago di Garda"

Alles over buitenlandse spots & clubs.
Bericht
Auteur
carlo
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#31 Bericht door carlo » ma jun 11, 2007 8:57 pm

Ik ben 2 jaar geleden juist naast capo reamol richting limone verbleven in hotel Panorama.
Lig 1 km van capo reamol.
Niet echt een surfhotel zoals capo reamol en pier maar toch nog een goede ligging op vandaar richting malcesine te rippen.
Nogal omslachtig om je materiaal beneden te krijgen;maar eens beneden lig het zeker veilig,je mag gerust alles opgetuigd laten tot de volgende dag.
Dit jaar verblijf ik in hotel caravel in torbole en omdat ik niet juist weet waar mij spullen te laten :?: neem ik deze keer niets mee maar zal daar ter plaatse eens van alles proberen :lol: een groot nadeel het is nogal duur :hit:
grtz

JP Speed
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#32 Bericht door JP Speed » di jun 19, 2007 3:30 pm

Ik ga nu toch ook al voor het 5e jaar op rij naart Garda.

En 5 jaar aan een stuk in Hotel Capo Reamol.

Voor de 4 sterren moet je er niet gaan ... :roll: => 1 ster hotel en 3 sterren ligging en surfcenter.

Hotel CP ligt zoals reeds vermeld iets onder Limone...

smorgens om 5 u opstaan, naar beneden lopen, 4.7 of 5.2 uit de rekken nemen en vliegen tot 11u30 ... vanaf 11u30 tot 14u00 geen druppeltje ( ? ) wind ... :wink:

vanaf 15u00 terug op het water met de grote lappen. 8.0, 9.0 en 10.0 zijn geen overdreven luxe in de namiddag aan hotel CP.
:mrgreen:

en dan nu wat pics ... die zeggen meer dan 1000 woorden ..

5 AM!!

Afbeelding
Afbeelding

4 PM!!

Afbeelding

sailstorage:

Afbeelding

de golfjes die de bootjes maken zijn best fun !!

GRtz JP Speed ...
May the swell be with you!*

nico1
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#33 Bericht door nico1 » vr jun 22, 2007 5:31 pm

ik vertrek nu de nacht van donderdag op vrijdag ook naar lago di garda, helaas hebben mijn ouders de hele reis geregeld en we gaan naar peschiera, kun je hier ook deftig surfen of zal ik naar riva ofzo moeten gaan?

grtz

wouter
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#34 Bericht door wouter » vr jun 22, 2007 6:56 pm

nico1 schreef:ik vertrek nu de nacht van donderdag op vrijdag ook naar lago di garda, helaas hebben mijn ouders de hele reis geregeld en we gaan naar peschiera, kun je hier ook deftig surfen of zal ik naar riva ofzo moeten gaan?

grtz
Peschiera... helaas... zoals welbekend moet je daar in het noorden zijn voor de thermische winden.
Je kan er wel prima waterskieën hoor, of badminton op het strand. :wink:

nico1
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#35 Bericht door nico1 » za jun 23, 2007 10:20 am

toshi schreef:
Nico1 schreef:ik vertrek nu de nacht van donderdag op vrijdag ook naar lago di garda
ik vertrek precies een week later dan jou.
ik ga naar torbole dus als je vaak naar riva komt zien we elkaar mss wel.

groetjes

Toshi :twisted:

P.S.: wrm werkt die quote niet???? :?
ik ga maar 9 dagen :( , mss zal ik je idd zien

EDIT: riva ligt 77 km van peschiera, kun je echt niet surfen in peschiera of ligt er een spot dichterbij?

nico1
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#36 Bericht door nico1 » wo jun 27, 2007 2:07 pm

[quote="nico1]
EDIT: kun je echt niet surfen in peschiera of ligt er een spot dichterbij?[/quote]

:?:

wouter
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#37 Bericht door wouter » wo jun 27, 2007 2:37 pm

De zwemvestplicht aan het Gardameer blijft voor opschudding zorgen...

Waar het tot recentelijk niet meer zo duidelijk was of er nu al-dan-niet nog een zwemvest moest gedragen worden (zie ook eerdere berichten hierboven), en of dit voor zowel de noordelijke provincie (met Torbole/Riva) als de zuidelijke provincies (met Malcesine) gold, is er nu duidelijkheid.

Want vandaag en gisteren, zijn er blijkbaar een hele hoop boetes uitgedeeld voor windsurfers zonder zwemvest, zowel 's morgens vroeg (7u!) in Malcesine, als later in Torbole en Riva, waarmee de carabinieri blijkbaar háár standpunt wil duidelijk maken voor de start van het zomerseizoen.
:hit:

De eerdere geruchten van het Duitse "SURF" magazine dat een wetsuit of shortie nu ook zou volstaan, zijn daarmee schijnbaar overruled (zie: http://www.surf-magazin.de/smo/surf_art ... 3&nodeid=9 )

check -> http://www.stehsegelrevue.com/cgi-bin/f ... s,7734.htm

funboardfan
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker

IDEALE SPOT GARDA ??

#38 Bericht door funboardfan » wo jun 27, 2007 6:14 pm

Hi ,

Is er aan het Gardameer een hotel/apt -spot waar je begin augustus kunt varen zowel voor- als namiddag, ......?????

Misschien ben ik veeleisend maar zoek een hotel+zwembad, met opgetuigd zeil vertrekkensklaar aan het meer ? Op- en aftuigen + parking zoeken tijdens augustus aan Garda haat ik ! :twisted:

Ik contacteerde reeds Hotel Capo Reamol - wegens infos JP Speed !
Maar géén antwoord tot dusver.....

Verder vinden wij Torbole te BRAADWORST ! If you know what I mean...
Riva of Malcesine lijken ons iets leuker ( minder toeristisch, alhoewel )

1000 maal bedankt voor het delen van deze secret Garda spot !

THANKS

wouter
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

Re: IDEALE SPOT GARDA ??

#39 Bericht door wouter » wo jun 27, 2007 7:25 pm

funboardfan schreef:Is er aan het Gardameer een hotel/apt -spot waar je begin augustus kunt varen zowel voor- als namiddag, ......?????

Misschien ben ik veeleisend maar zoek een hotel+zwembad, met opgetuigd zeil vertrekkensklaar aan het meer ? Op- en aftuigen + parking zoeken tijdens augustus aan Garda haat ik ! :twisted:

Ik contacteerde reeds Hotel Capo Reamol - wegens infos JP Speed !
Maar géén antwoord tot dusver.....

Verder vinden wij Torbole te BRAADWORST ! If you know what I mean...
Riva of Malcesine lijken ons iets leuker ( minder toeristisch, alhoewel )
http://www.hotelvillabella.it voldoet aan al uw veeleisendheid lijkt mij 8)
ssst, niet verdervertellen :wink:

funboardfan
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker

#40 Bericht door funboardfan » wo jun 27, 2007 9:14 pm

Wouter,

Al geweest op deze "secret" spot ????

Funboardfan

Urbansurfer
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Contacteer:

#41 Bericht door Urbansurfer » do jun 28, 2007 2:39 pm

Iemand ervaring met wildkamperen bij het Gardameer?
Of is dit geen goed idee?

JP Speed
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#42 Bericht door JP Speed » di jul 17, 2007 6:54 am

IK VERTREK EINDELIJK !!!

terug op 28/07/07 !! 8)

Ik zal jullie laten weten hoe het was ... :wink:

GRtz JP Speed !
May the swell be with you!*

NDJ
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#43 Bericht door NDJ » ma jul 23, 2007 5:01 pm

ik ben net terug, lekker eten, nice chicks, vriendelijke mensen, glimmende point 7 sails en vooral warm (hittegolf)

Niet al te veel wind gehad...... :| maar toch elke dag mijn 5.7 bovengehaald.

Ik heb wel een paar daagjes goed kunnen varen aan hotel pier tot aan hotel ponale. Soms was het ook eens goed aan conca surf club.

malscesine was nopes, alsook riva.

Ik moest wel telkens opkruisen vanuit torbole om aan de tunnels van hotel de pier te geraken. (tip van Fabrice ... thanx)

Dit is een zeer mooie vakantiebestemming maar wel zeer raar qua wind....
Je kan niets inschatten, op een 200 meter afstand kunnen er planeren terwijl jij stilstaat met een groter zeil of andersom.
Volgens mij ga je er beter in het laagseizoen naartoe.
veel locals vertelden me dit.

toch een mooie vakantie gehad.

greetz :wink:
---------------------------
mistral/north

markdw
Nieuwkomer
Nieuwkomer

de collegas lachen me uit

#44 Bericht door markdw » ma aug 20, 2007 1:52 pm

Hallo,

Ik ben net terug van 1 week kamping in Limone sul Garda. We hebben Limone uit gekozen omdat op verschillende sites stond vermeld dat er wat minder wind en golven waren en dat het niet gemakkelijk zou zijn in Torbole wegens te zware omstandigheden voor een relatief beginner.

Van zaterdag tot vrijdag hebben we geen wind gehad in Limone, zelfs geen 1 bft! NOUGGABOLLE... De nacht van vrijdag op zaterdag was wild...we zijn snachts opgestaan om te checken als de tent wel bleef staan en zaterdag ochtend was er dan toch eindelijk wind.

Ik ben gaan zien en heb besloten dat het niet zoo veel waaide en mijn 5.9 zeil op getuigd. Vanaf dat je echter 100m van de kant kwam waren er zeeer harde stoten (ik schat 7bft) en was mijn zeil dus veel te groot. Resultaat: een schmak op mijn voorhoofd en neus van de mast. Gelukkig voelde ik mij nog ok en ik ben gewoon terug gesurft en er ijs op gedaan. Niettegenstaande, lachen mijn collegas mij dus nog steeds uit maar ik moet toegeven, het ziet er nog altijd redelijk erg uit...

Vandaar mijn vragen: Is het uitzonderlijk geen wind te hebben voor 6 dagen aan het garda meer, in Limone? Een helm dragen lijkt mij toch geen slecht idee. Zijn er nog mensen die een mast op de kop hebben gekregen en wat is de kans dat dat echt erg is (dat je bijvoorbeeld niet terug kunt surfen of bewusteloos geslagen wordt)?

Het windsurf gedeelte van onze vakantie was dus niet fantastisch. Gelukkig doen we nog andere sporten waarvoor het garda meer ook een echte mecca is: klimmen, mountainbike en via ferrata...dus hebben we ons toch kostelijk geamuseerd.

Volgend jaar gaan we dat nog eens proberen, maar wel wat voorzichtiger.

Mark

funboardfan
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker

LAGO DI GARDA

#45 Bericht door funboardfan » di aug 21, 2007 9:49 am

Mark,

Was het hemelsblauw of ietwat bewolkt ???

Als er niet volop zon is en wat bewolking ,komt den thermiek ook niet op gang. Ik veronderstel dat het niet super stralend blauw was....

Vooral na een warmteonweer kan het fantastisch waaien, dan teveel van het goede voor de normale leek ! Een 4,6 m2 in mijn tijd was totaal overpowered !

Heb evenwel locals gezien bij 7bft die volop loopings maakten en doorsurften.

Heb in Europa al meermaals meegemaakt dat er op de beste windspots géén of weinig wind was ! Het weer blijft onvoorspelbaar en vooral de wind !

Dit jaar zaten wij een week aan t Como meer 3 dagen gesurft met 4 bft, nadien onweer en GEEN WIND.

Greetz,

Tom.

Plaats reactie