Spotguide "Lago di Garda"

Alles over buitenlandse spots & clubs.
Bericht
Auteur
markdw
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#46 Bericht door markdw » wo aug 22, 2007 10:56 am

het was inderdaad vaak bewolkt en het heeft ook enkele dagen geregend...thanks

rudyvc
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#47 Bericht door rudyvc » za aug 25, 2007 10:13 pm

En ik ben nu pas terug van Limone, deze week was ook gene vette.
Toch 5 van de 8 dagen Peler (wind uit het N, 's ochtends) gehad, wel vroeg opstaan natuurlijk.
Idd Mark, vorige zaterdag was er wind... en in Limone staan vaak grote golven... Die smak op je neus heb ik gemist, ik zat in het hotel naast de camping en ben van 9 tot 11 op het 'strand' geweest.
Ora (wind uit het zuiden, meestal namiddag) hebben we niet gehad, of 1 keer 3 bft :-(
Wel veel regen en koud. Nooit zo vaak lange broek en t-shirts met lange mouwen aangehad en dat is de 7de of 8ste keer.
Rudy

speedking
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#48 Bericht door speedking » do mar 13, 2008 8:35 pm

Wij zijn van plan om in juni naar Torbole te gaan voor een kleine 3 weken.

Heeft iemand ervaring met wat ik in die periode mag verwachten van de wind en het weer in het algemeen.

Valt het in die periode mee qua drukte of is het dan (geen schoolvakantie) ook al heel druk?

Alvast bedankt!

Grtz.
Born to surf...forced to work.

the surfing bird
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#49 Bericht door the surfing bird » vr mar 28, 2008 5:09 pm

hey Erik ,
ik ben er een 3tal jaar geleden geweest begin juni.
mooi weer en enkel tijdens de weekends behoorlijk druk op het sopje !
beste wind uit Torbole aan de zweinebrug....wel een beetje opkruisen maar daar toch wel 2 bft meer dan voor de klutsbak inTorbole
wel enkel vanaf de middag wind uit het zuiden (goed tussen 6 en 7.5 )

grtz Franky
tabou 3s 107 ,exocet x-wave93 ,quatro tempo 84, en goyasails

carlo
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

gardameer

#50 Bericht door carlo » do apr 10, 2008 9:44 pm

erik,

Ben er 2 keren geweest ,1 keer in limone en 1 keer in torbole en 2 maal dikke pech met de wind.
Perioden waren eind augustus begin september.
In limone had ik mijn eigen gerief in hotel panorama deze is juist naast cap reamol http://www.hotelcaporeamol.it alleen goed vroeg s'morgens te surfen.
In torbole begin september en weekdagen is het er aangenaam ,maar in t'weekend is het kl.... om er plaats te vinden voor je wagen en overal is het betalend parkeren.
Moest ik nog eens gaan kies ik zeker voor malcesine met een hotel aan strand en eigen gerief.
S'morgens surfen en na de middag culturele uitstappen of gewoonweg lekker niets doen.
Ik denk dat er beter plaatsen zijn dan dat,maar dat is elk zijn mening.
mvg

El stiño
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#51 Bericht door El stiño » ma apr 14, 2008 9:10 pm

1 keer op Lago di Caldaro (Kalterersee)gaan surfen...
Per toeval daar gekomen (tourtransalp), ligt ten noorden van Gardameer.
Was best te gek, goede camping vlak aan het meer...en ik was niet alleen, veel windsurfers.Die dag goed kunnen uitleven, maar weet niet hoe de condities er zijn in de zomer.
Ben begin juni daar geweest. Mss de moeite om eens te stoppen...

de spot
http://nl.youtube.com/watch?v=ZFXTRD6jTVA

wouter
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#52 Bericht door wouter » ma apr 14, 2008 10:32 pm

El stiño schreef:1 keer op Lago di Caldaro (Kalterersee)gaan surfen...
Ligt inderdaad zo'n 80km ten noorden van het Gardameer, en het kent ook een soort Ora wind uit het zuiden in de namiddag, zoals aan het Gardameer, maar die is er toch wel iets minder krachtig over het algemeen, en ook behoorlijk vlagerig. Het meertje is ook niet zo groot, en eerder geschikt voor freestyle (waar de Italianen gek op zijn...) dan voor slalom racers. De enige publieke (enfin, betalende) toegang is trouwens wat je ziet helemaal op het einde van het filmpje, via een smalle bijna windloze doorgang tussen een paar rijen tredbootjes, niet echt ideaal.

Ik heb er vorig jaar met de familie een paar dagen verbleven, voor we doortrokken naar het Gardameer, maar heb mijn surfspullen daar niet uitgegehaald. Mijn ouders (niet-surfers) gaan er wel al vele jaren op vakantie, vandaar dat ik er wel al een en ander over gehoord heb qua windomstandigheden. En wind staat er daar toch wel regelmatig.

Vooral interessant is, dat dit meer 's zomers echt warm is, aangezien het slechts een paar meter diep is en dus zeer snel opwarmt (in tegenstelling tot het vaak frisse tot koude Gardameer...). Dus ideaal voor kinderen en baders.

BTW, Verena Fauster ITA-31 en ex-wereldkampioene slalom (2006) is van daar afkomstig. 8)

bobbelingremix
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#53 Bericht door bobbelingremix » vr mei 23, 2008 2:32 pm

Matchless
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#54 Bericht door Matchless » do aug 28, 2008 7:43 pm

campione zotte plaats om te surfen :)

tomaz
Nieuwkomer
Nieuwkomer

september

#55 Bericht door tomaz » wo sep 03, 2008 2:56 pm

iemand ervaring met de wind in september..? nog de moeite, zowel 's morgens als 's namiddags?

Heb de enigste website waarnaar er in deze topic verwezen geraadpleegd, maar die zijn data zijn niet eenduidig..

thanx
La vie est-ce que t'en fais...

wouter
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

Re: september

#56 Bericht door wouter » zo sep 07, 2008 2:20 pm

tomaz schreef:iemand ervaring met de wind in september..? nog de moeite, zowel 's morgens als 's namiddags?
Heb de enigste website waarnaar er in deze topic verwezen geraadpleegd, maar die zijn data zijn niet eenduidig..
In september is de kans op minder warm weer (of regen) al iets groter dan tijdens hoogzomer, komt daarbij dat het water typisch iets "warmer" is dan (>20°C), waardoor het thermische effect dat de wind op gang moet brengen wat minder groot wordt. Vnl. de namiddag wind (Ora) is daardoor vanaf september minder regelmatig of sterk. De ochtend-wind is anderzijds iets vaker aanwezig in september dan tijdens de hoogzomer maanden.

JurgenJ
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#57 Bericht door JurgenJ » za jan 10, 2009 9:59 am

Ik zou graag in september nog eens terug gaan naar het gardameer.
Ik ben al 1 maal geweest op appartement in riva en 1 maal op camping in torbole (ik denk dezelfde camping waar fanabart op geweest is maar weet de naam niet meer).
Dit is wel al een 10 jaar geleden.

Nu ben ik al eens wat gaan zoeken welke campings er zijn in de omgeving riva - torbole en deze ben ik tegengekomen :

http://www.campingmaroadi.it
www.bavarianet.it
www.campingalporto.it
www.campingallago.com
http://www.camping.it/english/trentino/arcolido/

Zijn er nog campings direct aan het water en is er al iemand naar 1 van deze campings geweest en weet me er iets over te vertellen.
Alle info is welkom.

toshi
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#58 Bericht door toshi » za jan 10, 2009 10:11 am

JurgenJ schreef:Ik zou graag in september nog eens terug gaan naar het gardameer.
Ik ben al 1 maal geweest op appartement in riva en 1 maal op camping in torbole (ik denk dezelfde camping waar fanabart op geweest is maar weet de naam niet meer).

Nu ben ik al eens wat gaan zoeken welke campings er zijn in de omgeving riva - torbole en deze ben ik tegengekomen :

www.bavarianet.it
www.campingalporto.it
www.campingallago.com

Zijn er nog campings direct aan het water en is er al iemand naar 1 van deze campings geweest en weet me er iets over te vertellen.
Alle info is welkom.
hallo,

Ik ga elk jaar naar camping Bella Vista (http://www.camping-bellavista.it), deze camping ligt aan het water, heeft sinds 2 jaar een nieuw toilletgebouw en ze zijn er nu een nieuwe cantine aant bouwen...
Hier MOET je wel reservere anders kom je er niet in..
bij camping maroadi (eig langs bellavista) moet je niet reserveren.

greetz

toshi

quick
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#59 Bericht door quick » zo jan 11, 2009 6:19 pm

JurgenJ schreef:Ik zou graag in september nog eens terug gaan naar het gardameer.

www.bavarianet.it
www.campingalporto.it
www.campingallago.com

Alle info is welkom.
vacansoleil; hier wordt er gepland om naar camping bella italia te gaan...
gedurft is gedurfd

K.Glatigny
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Contacteer:

Re: Spotguide "Lago di Garda"

#60 Bericht door K.Glatigny » zo jun 14, 2009 11:39 am

Ik ga er de eerste 2 weken van Juli naar Riva del Garda. Op de site van onze verblijfplaats staat dat we 50 m afgelegen zijn van het haventje San Nicolò en porfina beach?

Heeft iemand ervaringen met deze spots?
(genoeg wind? , welke uren is er wind? , zwemvest verplicht of niet? , beter naar pier windsurf varen? , ...)

Zou dit graag willen weten omdat mijn ouders de reis hebben gepland, maar ik maak me zorgen omdat we alleen "klein materiaal hebben" (freestyle materiaal, max zeil is 5.2).

ciao :P
www.in2green.be
www.teamimpuls.be
www.youtube.com/watch?v=4ukNL4UDJMk

Plaats reactie