Spotguide "Lago di Garda"

Alles over buitenlandse spots & clubs.
Bericht
Auteur
pbk1971
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

Re: Spotguide "Lago di Garda"

#76 Bericht door pbk1971 » ma feb 09, 2015 2:56 pm

... eind augustus gaan we voor een week naar Limone sul garda, hotel ideal (!). 100 meter ernaast ligt een surfcenter met verhuur (www.surfinglino.com) maar dat gaat pas open om 9u...
Neem ik nu best zelf een 100l en 5.3 + 5.7 mee, zodat ik 's morgens vroeg het water op kan? Ik heb geen zin om veel te sleuren, maar als de wind om 10u al gaat liggen...
Stockage: niet echt aanwezig, dus mss in de auto laten liggen (ik neem de oude F2 skate); starten kan wel vanop het privéstrand van het hotel.
Wat denken de heren?

wouter
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#77 Bericht door wouter » ma feb 09, 2015 3:59 pm

pbk1971 schreef:... eind augustus gaan we voor een week naar Limone sul garda, hotel ideal (!). 100 meter ernaast ligt een surfcenter met verhuur (http://www.surfinglino.com) maar dat gaat pas open om 9u...
Neem ik nu best zelf een 100l en 5.3 + 5.7 mee, zodat ik 's morgens vroeg het water op kan? Ik heb geen zin om veel te sleuren, maar als de wind om 10u al gaat liggen...
Stockage: niet echt aanwezig, dus mss in de auto laten liggen (ik neem de oude F2 skate); starten kan wel vanop het privéstrand van het hotel.
Wat denken de heren?
De namiddag wind (Ora) komt ter hoogte van Limone nog nauwelijks door, dus daar moet je niet veel van verwachten, laat staan met relatief klein materiaal. Daarmee maak je weinig kans daar.
Voor de Ora wind moet je echt een stukje noordelijker zitten, bv hotel Pier, of zoals de meesten helemaal in het noorden in Torbole.
De ochtend wind (Peler) daarentegen komt daar wél goed door, en vaak ook sterk genoeg voor klein materiaal. Je moet dan inderdaad wel super vroeg uit te veren, want rond 9u30-10u is het beste er meestal ook vanaf.
Wat Carlo hierboven eerder al over Capo Reamol schreef, is ook voor Limone van toepassing, alleen dat de Ora in Limone nóg zwakker is...

pbk1971
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#78 Bericht door pbk1971 » di feb 10, 2015 9:33 am

... thx voor het antwoord, wouter.

Mijn grootste combi is 6.6 (loft o2) met 125 liter.

Ik ga wslk gokken op de 100l + 5.7 (manic) en 5.3 (manic) voor 's ochtends vroeg, zeer vroeg. Als (àls) er in de namiddag nog wind is, is mijn materiaal er te klein voor. Stel dat ik dan niet lig te slapen naast het zwembad kan ik een 8 - 9 - 10 m² gaan huren bij Lino.... of wordt het suppen ...

tjah, het blijft altijd wel gokken he...

Ik ga niet elke dag de verplaatsing maken naar torbole of zo; het is ten slotte een familievakantie ...

pbk1971
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#79 Bericht door pbk1971 » zo apr 03, 2016 12:37 pm

2015 wegens werkomstandigheden niet kunnen vertrekken, begin juli 2016 zijn we hopelijk wel in Garda, weer hotel Ideal geboekt. Normaal gezien komt er nu niks tussen... En dan: de ene zegt: rij via zwiterserland, de andere zegt via oostenrijk.
Ik vertrek uit koksijde.... neem ik de route dwars door Duitsland (koln, stuttgard, oostenrijk - 1200 km) of ga ik beter via lux-frankrijk-zwitserland-como (ook 1200 km)? Iemand ervaring? Vlotste route? We vertrekken vrijdag 1 of zaterdag 2 juli, begin vakantie dus...

jajutho
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#80 Bericht door jajutho » wo apr 20, 2016 12:44 pm

Even volgen deze topic.
Ik vertrek midden augustus vanuit De Panne naar Lazise 'Zuid Garda'.
J

pbk1971
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#81 Bericht door pbk1971 » wo apr 20, 2016 4:38 pm

... niet veel animo hier, spijtig. Ik ga, denk ik, door lux, Fr en zwitserland via Milaan rijden.
en meenemen: zal wslk de 5.8 en 5.3 met een 100 liter worden; dit pas -hoop ik- netjes op het dak, en kan ik ter plekke in de wagen laten liggen in de garage van het hotel (zal geen box huren bij Lino, die zijn verschrikkelijk duur daar).
Jajutho, surf je in de club in De Panne? Ik zit in de Kyc, St - Idesbald.

jajutho
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#82 Bericht door jajutho » wo apr 20, 2016 4:59 pm

Mijn idee was om via Oostenrijk te rijden.
Nee, ik zit (nog) niet bij een club. Ik heb lange tijd niet gesurft en wil het nu weer oppakken. Mijn kinderen zijn ook geïnteresseerd.
Gr, J

wouter
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#83 Bericht door wouter » do apr 21, 2016 10:40 pm

Wij (met aanhanger) kiezen steevast de vlakste route via Koln/Frankfurt/Nurenberg/München/Innsbruck.

Jajutho, in Lazise zit je wel (veel) te zuidelijk om nog van de thermische wind te kunnen genieten waar (het noorden van) het Gardameer zo bekend voor staat. Voor absolute beginners misschien nog interessant, maar verwacht daar geen regelmatige planeerbare wind.

jajutho
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#84 Bericht door jajutho » vr apr 22, 2016 9:32 am

Ik weet het. Maar voor de kids wel ok. Zelf ben ik 3x in Torbole/ Riva en Malcesine geweest.
Ik heb 1 week camping (Lazise) en dan een week rondtrekken (met de camper).
Dus grote kans dat ik nog een rondje rond het meer rijd.
Gr, J

pbk1971
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#85 Bericht door pbk1971 » za jun 18, 2016 5:36 pm

binnen 2 weken ben ik er !

route via Koln en dan naar beneden. Ik ga in het heengaan de etappe in 2 keer doen; we slapen rond Ulm. En ik zal normaal gezien meenemen: 100 liter + 5.8 + 5.3. Ik gok dus op de ochtenwind.....

wouter
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#86 Bericht door wouter » zo jun 19, 2016 10:24 am

pbk1971 schreef:binnen 2 weken ben ik er !

route via Koln en dan naar beneden. Ik ga in het heengaan de etappe in 2 keer doen; we slapen rond Ulm. En ik zal normaal gezien meenemen: 100 liter + 5.8 + 5.3. Ik gok dus op de ochtenwind.....
Veel plezier ginder. Ik ben er zelf vanaf eind juli.

Ik weet niet op welke dag je rijdt, maar hou er rekening mee dat de zaterdag daar (zoals op de meeste toeristische plaatsen) "wisseldag" is, en er daar dan altijd flinke files ontstaan op de invalswegen... en dat bedoel ik dan heel ruim... vanaf de Brennerpas ofzo in het slechtste geval. Dus als je op zaterdag aankomt best zo vroeg mogelijk daar al zijn. Wij vermijden steevast de zaterdag als aankomstdag om die reden. Begin juli kan dat anderzijds nog wel meevallen.

pbk1971
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#87 Bericht door pbk1971 » do jul 14, 2016 10:10 pm

en ja, ik ben al terug. Heenreis van Koksijde naar Limone Sul Garda in 2 keer; nachtje geslapen in Rot an der Rot. Aanrader ! Op zaterdag hadden we nog +/- 450 km te doen.
Hotel Ideal is schitterend, goed georganiseerd, netjes, vriendelijke mensen, en plaats om m'n board en zeiltjes te leggen. Ik had uiteindelijk de 125 liter met 6.6 en 5.3 mee, 2 masten en 1 giek. 1 keer met 5.3 zwaar overpoawered (of overboarded) 's morgens vroeg, en 2 x lazy gesurft in de namiddag met 6.6. Het hotel lag spijtig genoeg net niet goed voor de ochtendwind; 2 keer kon ik in de vm niet surfen omdat de wind aan onze kant niet doorkwam. Echt eigenaardig: tot halfweg het meer was er wind; aan onze kant niet. 1 ochtend stond de wind zelfs met een briesje van rechts, terwijl hij aan de overkant van links mega blaasde !
Gaan we nog terug ? Graag ! Maar mss zoek ik een hotel aan de overkant, ttz Malcesine of zo. Daar waren elke ochtend dat het blaasde zeker 50 tot 100 man op het water.
De wind tot slot: ik was er van zaterdag namiddag tot zaterdag, een volle week dus. De eerste dag, zondag, even gekeken hoe de wind zich gedraagt, ik was ook wat moe van de rit. 's morgens mega wind, van 06u tot rond 09u30, namiddag was er ook weer een flinke bries. Ook niet van geprofiteerd. En dan: nog 3 dagen ochtendwind gehad, en 2 namiddagen brief. Goed dus. Had ik een 8m² mee gehad, had ik nog 2 namiddagen meer kunnen surfen.

Plaats reactie