Wat te kopen? Tabou rocket CED 2016?

Alle vragen en opmerkingen over golf-, kite- en windsurfboards
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Von schnee
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

Wat te kopen? Tabou rocket CED 2016?

#1 Bericht door Von schnee » ma apr 17, 2017 7:35 pm

Beste,

Ik ben momenteel een gelegenheidssurfer van 27 jaar, ik ben 192 cm groot en weeg 89 kg.
Ik heb altijd gesurft met oude afdankertjes ( oude plank: hifly 320 en een 6.7m2 zeil van tribord).
Ondertussen doe ik dit al een jaar of 10 (altijd maar een tiental dagen per jaar).
Maar ik zou graag iets serieuzer met deze hobby bezig zijn en ben daarom op zoek naar nieuw of jong tweedehands materiaal.
Nu ben ik op het internet het volgende interessante tegengekomen: http://www.telstarsurf.nl/set/72/rocket ... trix-2016/
Maar allereerst: is de Tabou rocket CED 2016 een goed board voor mij? En voor welke grootte zou ik dan kiezen? 115l of 125l?
En wat van het zeil? Hier gaat het over een gaastra matrix 2016? Ik ben nog een beetje aan het twijfelen tussen een 7 en een 7.5?
Voor de mast kan ik kiezen tussen een 430, 460 of een 490? Welke kan ik best bij een 7 of een 7.5 gebruiken?
De prijzen voor deze complete set variëren tussen de €1900 en €2000. Is dit de moeite of kan ik beter nog verder rondzien naar iets anders? of toch beter mijn materiaal apart aanschaffen?

alvast bedankt voor de tips

JP-T1surfer
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker

Re: Wat te kopen? Tabou rocket CED 2016?

#2 Bericht door JP-T1surfer » di apr 18, 2017 10:42 am

momenteel een gelegenheidssurfer weeg 89 kg.
Ik heb altijd gesurft met hifly 320 en een 6.7m2 zeil van tribord).ben daarom op zoek naar nieuw of jong tweedehands materiaal.

het volgende interessante tegengekomen: http://www.telstarsurf.nl/set/72/rocket ... trix-2016/
Tabou rocket CED 2016 een goed board voor mij? 115l of 125l?
gaastra matrix 2016? twijfelen tussen een 7 en een 7.5?
Welke kan ik best bij een 7 of een 7.5 gebruiken?
De prijzen voor deze complete set variëren tussen de €1900 en €2000. Is dit de moeite of kan ik beter nog verder rondzien naar iets anders? of toch beter mijn materiaal apart aanschaffen?
alvast bedankt voor de tips[/quote]

met je gewicht en beperkte (=geen!?) ervaring met boards zonder zwaard: minimum 125 liter+7.5 (en uiteraard de voorgeschreven mast)
boards: Fanatic-T1
sails: Neil Pryde-Attitude Sails
sponsor(s): geen

76-er
Moderator
Moderator

#3 Bericht door 76-er » di apr 18, 2017 7:51 pm

Misschien is het handig als je eerst vertelt wat momenteel ongeveer je niveau is.
Dat gezegd hebbende: zelf heb ik een Tabou 125 uit 2016 die me zeer goed bevalt. In deze jaargang is de 125 (én ook de 135) volledig vernieuwd. Ze hebben een heel klein snufje Rocket Wide er in verwerkt waardoor het inzetbereik naar beneden toe wat beter wordt. Dat kan ik beamen, mijn 125 met z'n breedte van 72cm heeft geen enkele moeite met een 8.5 freerace zeil.
Behalve je vaarkunnen is ook belangrijk te weten in welke condities en met welk(e) zeil(en) je wilt gaan varen. Als je het bij een enkel zeil houdt doe je jezelf en je board wel een beetje veel tekort.

Je kunt overwegen om een dagje te gaan huren. Dan heb je alle tijd om verschillende combinaties uit te proberen en heb een veel kleinere kans op een miskoop. Bij Telstar krijg je trouwens bij aankoop van een set je huurkosten terug in de vorm van kortingsbonnen:

http://www.telstarsurf.nl/telstar-surfc ... materiaal/

Von schnee
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#4 Bericht door Von schnee » wo apr 19, 2017 11:38 pm

Beste,

Een tabou rocket wide zou voor mij dan een betere keuze zijn? Dan is een 7.5 van zeil wel het minimum zeker? Mijn niveau zou ik op dit moment omschrijven als licht gemiddeld ( planeren, overstag lukt aardig).
Al veel goede zaken over deze boards gehoord, zijn er nog andere boards of zeilen die jullie mij zouden aanraden Welke zou mij het beste passen de gewone of de wides? De bedoeling is dat ik dit board zo allround mogelijk kan gebruiken ( zee, rivier, meer...). Met eventueel 2 zeilen ( een 6.7 en iets groter (maar welke maat?)).
De bedoeling is dat ik deze hobby frequenter ga uitvoeren. Zodat ik hier beter en beter in kan worden

Alle tips welkom?

funboardfan
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker

#5 Bericht door funboardfan » ma apr 24, 2017 8:49 pm

Hi,

Rrd Firestorm LTD freerace 123 l, dewelke zeer easy vaart, vlug in plane en vergevingsgezind.
Maar toch performant is qua eindsnelheid en chopbestendig is !
Gijpen als een piece of cake, even drukken op de rail en daar gaat ie !
De voordelen van een raceboard qua snelheid, maar toch de gemakkelijke vaareigenschappen van een easy funboard/groot board.

Hieronder test van Franse surfshop :
https://vimeo.com/150937228

Nu goed, later nog goed, zowel op zee als binnenwater, top middelwind board.

Succes met de keuze !
Always look at the "windy" side of life !

Plaats reactie