glasvezel ontbreekt onderkant jp supersport pro 2009

Alle vragen en opmerkingen over golf-, kite- en windsurfboards
Plaats reactie
Bericht
Auteur
radster
Nieuwkomer
Nieuwkomer

glasvezel ontbreekt onderkant jp supersport pro 2009

#1 Bericht door radster » zo jul 30, 2017 9:45 pm

Onlangs kocht ik via kater een jp supersport pro 2009. toen ik dit geleverd had gekregen zag ik enkele air bubbels onder de lak op de bodem zitten. Heb dit opgezocht en dit bleek om osmosis te gaan.
Uitvoorzorg plaatste ik een carbon neusversteviging en om de verf beter te laten drogen is het board enkele dagen in de tuin blijven liggen (in de zon). Toen ik afgelopen weekend het board aan de schotman uit de boardbag haalde merkte ik twee zeer grote luchtbellen op. Heb het board toen maar op het droge gelaten. Eenmaal thuis heb ik de grote luchtbellen verwijderd (verf en plamuur) maar ik kwam geen carbon nog kevlar nog glasvezel tegen. Wel een vezelachtige ondergrond maar die is zo zwak dat ik er met een stompvoorwerp deukjes kan in maken. Weet er iemand of deze boards op de bodem een carbon/kevlar of polyster bekleding hebben. De snuit en het dek hebben wel carbon en kevlar dat heb ik gezien tijdens de carbon neus werken.
Bijlagen
IMG_20170730_210711.jpg
IMG_20170730_210504.jpg
foto's

radster
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: glasvezel ontbreekt onderkant jp supersport pro 2009

#2 Bericht door radster » ma jul 31, 2017 4:40 pm

Vandaag de losgekomen stukken volledig weggeschuurd blijkbaar zit er wel een fijn glasvezel laagje (wat niet anders kon zijn) na grondige inspectie nog enkele blaren gevonden. telkens opnieuw pelt de glasvezel laag gewoon af en onstaat er een soft spot. Volledige soft spot weggeschuurd en opnieuw gelamineerd. Een van de dagen fijnplamuur erop en terug overspuiten hopelijk ontstaan er geen nieuwe plekken. Ik heb een vermoeden dat er water bij de vorige eigenaar in de plank is gekomen, bij het verstevigen van de neus heb ik een vorige herstelling tegengekomen. Vermoedelijk is de plank niet voldoende gedroogd en te snel hersteld.
Bijlagen
IMG_20170731_141723.jpg
IMG_20170731_141719.jpg
IMG_20170731_132816.jpg
IMG_20170731_132812.jpg

Plaats reactie