Bic techno 133 & 160

Alle vragen en opmerkingen over golf-, kite- en windsurfboards
Plaats reactie
Bericht
Auteur
SvenV
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bic techno 133 & 160

#1 Bericht door SvenV » wo jul 04, 2018 8:46 am

Terug beginnen surfen en een 2dehands Bic Techno 133 aangeschaft. Beetje overmoedig, heb toch iets met meer stabiliteit (en zwaard?) nodig. Denk aan Bic Techno 160. Iemand ervaring mee? Tips over andere planken ook welkom... Ik weeg 83kg, hoeveel liter moet plank minimum zijn denk je?

LiefDuveltje
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker

Re: Bic techno 133 & 160

#2 Bericht door LiefDuveltje » zo jul 08, 2018 7:59 pm

Alles hangt af van je niveau: Kan je waterstarten, beachstarten of moet je het zeil optrekken?

En bij welke windsterktes ga je varen? En waar?

Anders is raadgever onbegonnen werk, sorry.

Laat het ons weten

:twisted:
www.duvelteam.be

SvenV
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#3 Bericht door SvenV » ma jul 09, 2018 3:53 am

Welja, voorlopig enkel nog op de binnenwateren, 3-4-5 beaufort... kan met een stabiele plank met zwaard met deze windsnelheden 3u surfen zonder in het water te donderen, basistechnieken heb ik wel onder de knie lijkt me. Nog geen waterstart en beachstart, leer nu met trapeze te varen. Met die Bic techno 133 is het opnieuw evenwicht zoeken, volgens een vriend moet ik gewoon doorzetten en blijven oefenen. Eenmaal vertrokken lukt het min of meer, tricky part is het vertrek: misschien moet dat iets sneller, of is mijn positie op de plank niet juist? Met een 6,5m² zeil lukt het me niet, een 5m² is moeilijk, maar gaat beter, misschien moet ik met een nog kleiner zeil eens wat uittesten, evenwichtsoefeningen enzo? Of kiezen voor een wat bredere plank? (80-85cm ipv 66)? Alle tips welkom :-)

Ik zag hier te koop staan:
RRD FIREMOVE-140l-238x90cm

Zou zoiets misschien beter passen? board is 90 breed, dus meer stabiliteit, niet?
LiefDuveltje schreef:
zo jul 08, 2018 7:59 pm
Alles hangt af van je niveau: Kan je waterstarten, beachstarten of moet je het zeil optrekken?

En bij welke windsterktes ga je varen? En waar?

Anders is raadgever onbegonnen werk, sorry.

Laat het ons weten

:twisted:

JP-T1surfer
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker

#4 Bericht door JP-T1surfer » ma jul 09, 2018 9:26 am

met uw 83 kg en kennis van de basistechnieken én..huidige binnenwater surflocatie hoef je helemaal geen bredere plank te hebben nmbm!

tricky part is het vertrek: misschien moet dat iets sneller, of is mijn positie op de plank niet juist?

dus..zoals uw vriend al aangaf: de basistechniek verder correct aanleren/inoefenen, doorzetten en blijven oefenen. Suc6!
boards: Fanatic-T1
sails: Neil Pryde-Attitude Sails
sponsor(s): geen

Plaats reactie