exocet nano 95l

Alle vragen en opmerkingen over golf-, kite- en windsurfboards
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Von schnee
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

exocet nano 95l

#1 Bericht door Von schnee » zo feb 03, 2019 3:19 pm

Beste,

Momenteel vaar ik met een rrd firemove 122l ( van 2015 geloof ik), deze plank heb ik nu een twee tal jaar en ben ik zeer tevreden van.
Ik ben in mijn ogen nog steeds een beginnende surfer ( gijpen beginnen te lukken, tack lukt vrij vlot), maar ik begin stilletjes aan wel uit te zien om een kleiner plankje te kopen.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een exocet nano 95l ( bouwjaar weet ik niet).
Maar ik lees op internet nogal verdeelde meningen over deze plank.
Graag jullie mening? En of deze plank werkelijk iets voor mij is rekening houdend met de plank waar ik nu met vaar.

Alvast bedankt

Alwin
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

Re: exocet nano 95l

#2 Bericht door Alwin » ma feb 04, 2019 5:30 pm

Ik heb geen ervaring met dit board. Een 95l Bump & Jump zoals de Nano is een goede aanvulling op je huidige board. Zo een board werkt het beste met zeilen tussen 6.0 en 5.0 m², een 4.7 lukt nog wel. Zie dat je de waterstart beheerst. Als je de voetbanden naar binnen zet krijg je een makkelijker te gijpen board - zeker mee experimenteren. Exocet maakt door de band toegankelijke en comfortabele boards. Waarschijnlijk zijn er andere surfers die hun ervaring kunnen delen.

Zoals bij elke aankoop van een 2dehands board, druk op het dek op zoek naar zwakke plekken, en kijk in voldoende licht.

Succes,
NeilPryde 7,0 - 6,1 - 5,5 - 4,7 - 4,2
RRD Firestorm 112 & FSW 100 - Rebel 83 & 75

Plaats reactie