surfboardrepair

Alle vragen en opmerkingen over golf-, kite- en windsurfboards
Bericht
Auteur
Windsurfing
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: surfboardrepair

#226 Bericht door Windsurfing » ma jul 25, 2011 7:13 pm

Op sommige plaatsen is de verf van men boardje een beetje losgekomen ...

Met welke verf kan ik dit best herstellen en waar kan ik deze kopen?

Renke
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#227 Bericht door Renke » wo aug 17, 2011 11:54 pm

Windsurfing schreef:Op sommige plaatsen is de verf van men boardje een beetje losgekomen ...

Met welke verf kan ik dit best herstellen en waar kan ik deze kopen?
autolak is redelijk goed, kan je kopen in zowat elke doe het zelf, en zit in spuitbuskes
well zeker zijn van je kleur!
Starboard Carve Wood 123 (2002),
JP Freestyle 95 (2002)
Secret Sails EPIC 4.2/FREE 5.0/EPIC 5.7
Naish noa IV 6.5;
Gaastra Matrix 7.5

Señor Soldano
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Contacteer:

#228 Bericht door Señor Soldano » vr aug 19, 2011 9:41 am

Weet iemand waar ik een spuitbus verf kan kopen in de Pantone kleurcode? Gelijkende RAL-kleur bleek in paktijk een pak te donker. Ik zoek Pantone 802C...
Quatro Pyramid & Goya Banzai's

Janp
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#229 Bericht door Janp » zo sep 04, 2011 5:42 pm

Ik heb op de neus een vrij oppervlakkige scheur. Met de komende topweek wil ik graag boardje snel repareren! Is geen water in gegaan, heb het goed afgeschuurd maar dan, welk product kan ik nu best hierop gebruiken dat ik morgenochtend kan gaan halen.

Heb begrepen dat de producten met polyester niet prima zijn maar voor een vrij oppervlakkige beschadiging kan dit geen kwaad zeker?

Vandaag snel even naar lokale hubo geweest en producten waren teleurstellend, ik kan er op zwieren:

polyesterplamuur
polyesterplamuur met glasvezels
of polyester hars

De 2 componenten epoxy hadden ze niet en de blauwe solarez al helemaal niet, ook in decathlon zijn die niet in voorraad.

Iemand tips hoe ik dat hier snel maar toch grondig kan fixen? Ben zelf geen fan van die kneedspullen!
Northsails 4.2 - Severne Blade 4.7/5.3, S1 5.7 - Neilpryde 5.2/6.7
Exocet Wave 105l - Fanatic Goya 85l

mathieu
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#230 Bericht door mathieu » wo sep 07, 2011 9:01 pm

vandaag kleine krakjes in de neus van mn plank, er zit wel degelijk water in want die plaats is zacht,
hoe kan ik dit snel voorlopig herstellen? (dichtlijmen?)
ik wil namelijk de komende mooie sessies niet missen!!

thx!
(Tabou Quadster 79! Hotsails Superfreak 3.7 ; 4.2ME ; 4.7ME ; 5.3)
[url=]http://www.hotsailsmaui.com[/url]!!! HOT SAILS !!!

boris150
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#231 Bericht door boris150 » di okt 04, 2011 10:25 pm

bij elke lucas creativ ,(hobbywinkel) hebben ze epoxy, en meestal ook glasvezel matten,
en bij de voschemie in lier hebben ze alles. (de meeste epoxy en glasvezel matten in België komen van de voschemie)
http://www.vosschemie-benelux.com/
grtz Boris
BEL 79

surfingdude
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#232 Bericht door surfingdude » ma okt 31, 2011 8:02 am

Na enkele maanden waarin ik voor mijn werk veel in het buitenland heb gezeten, vliegt windsurfrepair er weer hard in dit najaar. Daar horen onderandere website-updates bij.
Zelfbouwers check: http://www.windsurfrepair.com/repairs.htm voor nieuwe draadjes over bodem- en dekdelaminaties en tips bij het afwerken (verven).
Binnenkort komt er ook meer informatie bij het herstellen van vinnen.
(Binnenbrengen kan vanaf nu ook weer doorlopend. Contact vie: windsurfrepair@live.be)

wouter#22
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Contacteer:

#233 Bericht door wouter#22 » wo mei 02, 2012 10:35 am

In het weekend is een boutje van mijn voetband afgebroken en er zit natuurlijk nog een deel in mijn plank :notgood:
Iemand een idee hoe ik het eruit kan halen? misschien uitboren maar is nogal redelijk riskant denk ik.

Groeten Wouter,
www.jp-australia.com
www.neilpryde.com

Vic93
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#234 Bericht door Vic93 » za mei 19, 2012 4:42 pm

Hey

Ik heb vandaag een zachte plek gevonden in men golfsurfplank (shortboard). Het is een plek op het dek van ongeveer 10*20cm (vrij groot dus) met in het midden een sterretje van haarfijne scheurtjes (bijna niet zichtbaar). Als ik op de plek duw komen er fijne druppeltjes uit de scheurtjes dus er zit water in. Wellicht laatste sessie ergens serieuze stoot gehad en niet gemerkt dat er schade was :notgood: .

Ik koop binnen 2 maanden wellicht een nieuw board maar ik zou het toch graag tot dan nog gebruiken. Professionele herstelling zie ik niet zitten. Ik zal dan meer betalen dan dat het board nog waard is en dat om nog 2 maanden te gebruiken.

Ik zoek dus een manier om het board zelf tijdelijk te herstellen. Met tijdelijk bedoel ik water eruit en terug waterdicht maken. Dat het een zachtere plek blijft vind ik minder erg, daar zal ik toch niet zoveel van merken. Ik heb niet veel ervaring met boardrepairs dus nieuw schuim inspuiten ed. zie ik niet zitten. Ik heb wel 2 componenten epoxyhars liggen die ik evt kan gebruiken.

Ik had zelf gedacht om het dek op de zachte plek wat weg te snijden, zacht schuim weg te halen en terug op te vullen met epoxy maar ik vrees dat het board dan al zijn stevigheid zal kwijt zijn en bij de eerstvolgende tik in 2 zal breken.
Andere optie is het op een of andere manier volledig te laten uitdrogen en dan op de plaats van de zachte plek een dun laagje epoxy aan te brengen en glad te schuren, board is dan weer waterdicht en hopelijk droog vanbinnen, dat het opp hier dan 2mm hoger ligt is niet erg want het is toch geen plaats waar men voeten komen ofzo. Dit lijkt voorlopig beste optie.

Wat lijkt jullie het beste of heeft er iemand een beter idee?
Ik weet het, ik ben wat moeilijk (mag niet teveel kosten, niet te ingewikkeld,... :hit: ) maar ik hoop het toch nog wat in orde te krijgen :D

Grtz

Vic

Jo.V
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#235 Bericht door Jo.V » za mei 19, 2012 4:49 pm

En je blijft in België ? En maar 2 maand meer nodig?
Gewoon alle wax ervan en zo goed mogelijk laten drogen, dikke laag wax over die plek en surfen maar... Hier breken de golven toch nooit krachtig genoeg om je board echt te breken.
Als het board toch bijna niets meer waard is en je hebt het hier aan onze kust enkel nodig is dat de simpelste en goedkoopste oplossing...
http://jonashandekyn.blogspot.com/

Reptile Masts Benelux : www.reptilemastsbenelux.eu

www.oneill.be - www.hotsailsmaui.com - www.witchcraft.nu - www.zuidwest6.nl - www.hightech.be

Vic93
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#236 Bericht door Vic93 » za mei 19, 2012 6:41 pm

Ja vooral in België maar waarschijnlijk neem ik hem ook nog een weekje mee naar Spanje.
Ik denk wel niet dat hij veel zal drogen want er is niet echt een open barst, zijn echt fijne scheurtjes door een deuk, of zou het water hierdoor toch verdampen?

grtz

Jo.V
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#237 Bericht door Jo.V » za mei 19, 2012 7:51 pm

Als je ergens een warm "chauffagekot" hebt zal dit wel veel helpen... Indien niet , als het maar zo'n kleine krakjes zijn zal er ook wel niet zoveel water inzitten. Heb dit ook nog gehad bij oude golfsurfplank, gewoon over gewaxt en nog meer dan een jaar gebruikt. Ik kan natuurlijk van hier niet zien hoe zacht hij is , klein beetje of echt meer dan een centimeter dat je kan induwen met eventueel luchtbel. Indien het gewoon enkele mm is gewoon goed veel wax erover :)
http://jonashandekyn.blogspot.com/

Reptile Masts Benelux : www.reptilemastsbenelux.eu

www.oneill.be - www.hotsailsmaui.com - www.witchcraft.nu - www.zuidwest6.nl - www.hightech.be

Vic93
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#238 Bericht door Vic93 » zo mei 20, 2012 10:33 am

Ok, zal het zo doen
Het is toch maar enkele mm en heb er zoals ik zei niet veel last van maar ik hoop gewoon dat het niet erger wordt
Ik heb ook nog gaatjes gedicht met wax maar nooit voor langere tijd, lets give it a try
merci alleszins

Jeroen05
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#239 Bericht door Jeroen05 » do jun 28, 2012 6:05 pm

Ik heb wat planken gerepareerd waaronder 2 F2 Lightnings maar wil ze nu gaan bijspuiten. Probleem is dat er zoveel verschillende tinten wit zijn.. iemand een idee hoe je de juiste tint wit kan verkrijgen>

NetWave
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#240 Bericht door NetWave » za sep 01, 2012 7:13 pm

Vandaag geleerd:

2 componenten epoxy-lijm (zo'n tweeloop spuit van Bison of Soudal) is NIET hetzelfde als epoxyhars... :clown:

(Lijkt nochtans sterk op het product dat bv Gun Sails ook verkoopt)

Waar kan je in de provincie Antwerpen epoxyhars vinden?
Of eventueel online?

Ik vond http://www.mrboat.nl al, maar die verstuurt blijkbaar niet naar België?

Plaats reactie