surfboardrepair

Alle vragen en opmerkingen over golf-, kite- en windsurfboards
Bericht
Auteur
Orion
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

Re: surfboardrepair

#181 Bericht door Orion » do okt 15, 2009 4:52 pm

jfv schreef:vraagje: wanneer moet een bord gerepaird worden?...mn nieuwe mistral energy vertoont enkele haarscheurtjes aan de neus...het is een 140L plank, ik hoorde dat er beschermneuzen bestaan..ook voor mijn plank?
Ik hanteer de zuig test. Zuig er even goed aan en als je lucht trekt door de scheur dan is ie lek en moet je het verhelpen.

BEL 135
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Contacteer:

#182 Bericht door BEL 135 » ma okt 19, 2009 5:54 pm

zeer handig om weten XD

Citral
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Contacteer:

#183 Bericht door Citral » vr okt 23, 2009 1:29 pm

Ja ben hier ook weer aan het knutselen gegaan met epoxi.
Nu las ik de tip van het aanspannen met plastiekfolie, laten jullie die daar dan over zitten tot de epoxi volledig uitgehard is?
Blijft dit er dan niet in kleven??

Citral
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Contacteer:

#184 Bericht door Citral » vr okt 30, 2009 3:26 pm

Ok zover zijn we al, al het gebarste en gebroken carbon-glasvezel verwijderd en afgeschuurd tot op sandwich, welke nog intact is oef.
Dees weekend epoxi op en 3-4 matjes moeten wel voldoen.
Bijlagen
pic.jpg
(25.72 KiB) 2728 keer gedownload

Neilpryde
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker
Persoonlijke GPS pagina: http://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=us ... s&uid=3653
Contacteer:

#185 Bericht door Neilpryde » ma nov 23, 2009 9:24 pm

Vandaag tijdens een dubbele frontloop toch wel geen mid-air collision gehad zeker met ne meeuw met een houten been :wink:

Zou ik daar zelf aan durven te beginnen? Ben wel een handige harry, maar die scheur aan de onderkant is toch wat te groot naar mijn goesting... Iemand een adresje in de buurt van Lommel? Of op de weg van Lommel naar Zaventem? Of ergens in het Antwerpse? Surfingdude nog niet terug? Iemand die al wat ervaring heeft en toevallig wat tijd teveel?

Enig idee hoe lang dat duurt vooraleer hij droog is binnenin? Hij ligt nu omgekeerd op schragen bij de CV-ketel.

Wat gaat me dat grapje kosten als ik die laat repareren in een erkende surfshop, genre Sailing Vosselaar? Sailing Vosselaar is trouwens op congé tot 8 december...

Dan is mijn Goya toch wel 1000 maal steviger dan die RRD...
Bijlagen
Image00003.jpg
Image00013.jpg
Image00009.jpg
De schade aan de hoeken is enkel wat verf die er al af was en waar ik wat epoxyhars heb overgesmeerd. Ook de zijkant en de antislip is reeds wat bijgesmeerd en heeft dus niets te maken met die schade.
B-42

Yes, the sea is wonderful. Someday she may spank you. But she's faithful, and she will be there the next day for you. - Vic Reinhart

surfingdude
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#186 Bericht door surfingdude » za nov 28, 2009 1:09 am

Sjow! Mooie crash! -Sorry, Surfingdude zit nog tot eind februari in Curacao. Dan gaat het atelier wel onmiddelijk weer open, want er liggen, zo hoor ik, al aardig wat boards op me te wachten.

greetz vanop het lichtblauwe water!

XeRpiO
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#187 Bericht door XeRpiO » za dec 19, 2009 5:55 pm

Waar ik men board binnen doen om te laten maken.
Michel van sailing zei doet er maar wat dingstick op en tis in orde, hij had precies niet veel goesting om er aan te beginnen.
Dat heb ik dan gedaan maar ik zou toch graag willen dat het scheurtje in men board deftig gemaakt word.
My other toy has tits!!

Quatro Twin Tempo 76l
Quatro Quad LS 85l
Ezzy Wave Panther II 3.7 / 4.2
Ezzy Wave Panther III 4.7 / 5.2

Neilpryde
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker
Persoonlijke GPS pagina: http://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=us ... s&uid=3653
Contacteer:

#188 Bericht door Neilpryde » zo dec 27, 2009 12:30 pm

Mijn boardje is ondertussen hersteld en het ziet er beter uit dan tevoren !! :D Alles ook mooi herspoten en voorzien van antislip. Zelfs geen kleurverschil met het originele oranje. Heb 90 euro betaald bij Michel (Sailing) en ben zeer tevreden. Uiteraard nog niet getest want geraak met mijn remorque de garage niet uit met zo'n weer :wink:

Ik zal wel eens een foto posten. Ik ben blij dat ik er zelf niet aan begonnen ben. Ik had nooit hetzelfde resultaat kunnen bereiken en waarschijnlijk had ik met de aankoop van het materiaal aan minstens evenveel gelegen (incl 2 spuitbussen)...
B-42

Yes, the sea is wonderful. Someday she may spank you. But she's faithful, and she will be there the next day for you. - Vic Reinhart

surfingdude
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#189 Bericht door surfingdude » za feb 20, 2010 8:09 pm

Beste boardslopers,

Vanaf 8 maart gaat mijn atelier weer open en kunnen er dus weer boards bij Windsurfrepair worden binnengebracht.
Ook zal de website binnekort weer geüpdate worden.
Check: http://www.windsurfrepair.com voor details of contactgegevens.

Greetz
Jeroen (en zijn laatste weken in het altijd mooie Curacao)

bastiaan
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Contacteer:

#190 Bericht door bastiaan » zo feb 28, 2010 12:55 pm

Ik denk dat het bijna nooit heel rendabel is om het zelf te repareren. Zonder ervaring en de juiste materialen op voorraad zal een eigen reparatie heel veel tijd in beslag nemen en nog steeds niet heel goedkoop zijn..
Maarja, doe je het om goedkoper uit te zijn of omdat het ook gewoon leuk is om het zelf te leren..? 8O

surfingdude
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker
Contacteer:

#191 Bericht door surfingdude » do apr 08, 2010 12:56 pm

Dag Beste klussers,

Ik weet het, het is lang geleden dat er nog iets boeiends op dit draadje is gebeurd, maar deze wilde ik toch even met surfend vlaanderen delen:
Deze starboard Acid (zie pics) lag al een hele tijd in mijn atelier, met een snap van de ene rail naar de andere en een heel zacht dek. De herstelling was vanwege de double sandwich wood constructie niet gemakkelijk, maar ik ben meer dan tevreden met het resultaat en de eerste tests (makkum 7bft+) heeft het board al prima doorstaan.

Check de site (http://www.windsurfrepair.com/thesnap.htm) voor een bouwverslagje of meer foto's.
Bijlagen
snap acid.jpg
Voor reparatie
(39 KiB) 2282 keer gedownload
acid snap2.jpg
Na reparatie
(62.07 KiB) 2282 keer gedownload
snap2.jpg
Resultaat
(137.61 KiB) 2282 keer gedownload

mister-M
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#192 Bericht door mister-M » za apr 10, 2010 4:12 pm

ben van plan een barstje aan de neus van mijn board zelf te herstellen. heb al heel wat rond gekeken hoe het moet en weet nu wat er te doen staat.
maar ik vind geen 2componenten epoxy...

in de pacific boardshop zeiden ze mij dat het wel in een doe-het-zelf-zaak te vinden is (zelfs volledige herstellings-kits). maar hier in de buurt van gent (de kant van Lochristi) heb ik alleen maar epoxy-lijm en polyester gevonden.

iemand een idee waar ik best nog eens zou gaan zoeken? (wel in de buurt van gent)

of eventueel winkels waar ze hun producten verzenden?

alvast bedankt

mister-M
SEX, WINDSURFING AND ROCK'n'ROLL

mister-M
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#193 Bericht door mister-M » vr apr 16, 2010 4:19 pm

heb ondertussen epoxy gevonden in Ledeberg.

ben vandaag dan begonnen aan het opschuren van de barst , en bleek dat de schade groter is dan dat ze mij leek.
DSC00869.JPG
barst
boven de barst was alles nog in orde maar er onder was de glasvezel kapot (ik kon er zo stukjes af halen na het weg schuren van de lak) en wat ook bleek is dat onder de barst ik een groot stuk kon induwen, zachter dus. (wat eerst niet zo was toen ik de barst ontdekte)
DSC00871(1).JPG
barst
ik heb dan een klein stukje er van weg gesneden en de barst bleek tot aan het schuim te lopen.
en bovendien was deze vrij vochtig. dus er zit zowiso water in het board.
DSC00873(1).JPG
bart
omdat ik geen idee heb hoe ik een board met water in moet herstellen, dacht ik het eens hier te vragen.
ik heb al gelezen over een vacuüm pomp te gebruiken voor het vocht maar die heb ik niet... (alleen compressor)
helpt het om het board in een warme ruimte te leggen voor een dag of zo?
en wat na dat het vocht weg is? gewoon de rest van het kapotte materiaal weg halen en dan met enkele lagen glasvezel bedekken?

alvast bedankt

gr mister-M
SEX, WINDSURFING AND ROCK'n'ROLL

boris150
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#194 Bericht door boris150 » za jun 05, 2010 8:30 pm

hey,
ik heb daarjuist m'n 1ste plank ooit gerepareerd,
Gelukkig heb ik van mijn vorige hobby (modelbouw vliegen) heel wat geleerd.
Ik heb het simpelweg gewoon opgevuld met epoxy, daarna een glasmatje met epoxy er over.
en nu zou ik er nog wat plamuursel op moeten doen.
(de epoxy die ik gebruik kan je in elke modelbouw winkel kopen en werkt perfect.)
maar wat voor plamuursel moet ik hier nu voor gebruiken?

als je de onderkant van je plank wilt verven (een oude plank die er niet egt zo goed meer uit ziet) hoe doe je dit dan het best of hoe maak je deze verflaag het beste glad?
grtz Boris
BEL 79

Jeroen05
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#195 Bericht door Jeroen05 » do jun 17, 2010 7:06 pm

Ik heb eindelijk mijn raceboard. Welliswaar niet de Lightning die ik zocht maar het model ervoor en voor de tijd dat ik die ander nog niet heb is deze prima. probleem is, er zitten wél een paar aandachtspunten aan.

Kan iemand mij tips geven hieromternd? Kan ik dit met Tekkno Kitt doen? Hoor graag jullie advies. Wil het zo zuiver mogelijk maken!
F2-3.JPG
F2-2.JPG
F2-2.JPG
Bijlagen
F2-1.JPG

Plaats reactie